لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۵

واکنش فرمانده نیروی زمینی سپاه به درگیری‌های مرزی شمال غرب


پس از انتشار گزارش‌ها درباره «حملات توپخانه‌ای» سپاه پاسداران به مناطق مرزی بین «اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران»، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته است که «با توجه به استقرار تروریست‌ها» در شمال عراق، «عقبه آنها در هر نقطه و منطقه‌ای» هدف قرار خواهند گرفت.

وب‌سایت حزب دموکرات کردستان ایران خبر داد که روز یکشنبه مناطق مرزی بین «اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران» از جمله مناطق «حاجی عمران»، «بربزین»، «دولی آلان»، «کونه‌ره» و «سیدکان » مورد حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران در این حملات «دچار تلفات جانی نشده‌اند».

تلویزیون کردی «روداو» نیز از زخمی شدن «سه کودک، یک زن و یک مرد» در این حملات خبر داده و تلویزیون «ان ار تی» نیز اعلام کرده که «دو کودک » در اثر گلوله‌باران منطقه «حاجی عمران» زخمی شده‌اند.

روز یکشنبه خبرگزاری‌های ایران تهدید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را بازتاب دادند که با تأکید بر «برخورد شدید با حضور و تردد تروریست‌های مسلح» گفته است «مراکز استقرار آنها در هر نقطه‌ای هدف قرار خواهد گرفت».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد پاکپور اضافه کرده است: «با توجه به استقرار مراکز اصلی این تروریست‌ها در شمال عراق، در صورت عدم عمل به تعهدات خود، مبنی بر جلوگیری از تحرک و اقدامات ضدامنیتی، عقبه آنها در هر نقطه و منطقه‌ای باشد، مورد هدف قرار خواهد گرفت».

درگیری بین نیروهای سپاه پاسداران و حزب دمکرات کردستان ایران در هفته‌های گذشته شدت گرفته است.

از جمله شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران اعلام کرد که روزهای شنبه و یکشنبه در درگیری در شهرستان سرو آباد در نزدیکی شهر مریوان، سه نفر از نیروهای این حزب به نام‌های «شورش منبری»، «شاخوان منبری» و «اکبر منبری» کشته شده‌اند.

به گفته این حزب، در این درگیری تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای «محلی» همراه آنان کشته شده‌اند که جنازه هشت تن از آنها در دست نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران است.

وب‌سایت حزب دموکرات کردستان ایران همچنین اعلام کرده که روز جمعه یک سرهنگ سپاه پاسداران به نام «اکبری» و شش همراه او در شهر سقز در حمله گروه «عقاب‌های زاگرس» کشته شده‌اند.

سپاه پاسداران پیش از این بدون اشاره به حزب دموکرات کردستان ایران، اعلام کرده بود که روز جمعه چهارم تیر، در درگیری‌هایی در منطقه مرزی سروآباد و منطقه «عمومی» مهاباد، پنج تن از «اشرار مسلح» از جمله «آرش منبری» و «شورش منبری» از فرماندهان این گروه، کشته شده‌اند.

نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران، ۲۶ خرداد ماه، نیز در اطراف شهر اشنویه با یکدیگر درگیر شده بودند که به گفته سپاه پاسداران سه نفر از نیروهای این نهاد و ۱۲ نفر از نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران کشته شدند.

XS
SM
MD
LG