لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

تعداد قربانیان آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن به ۷۹ تن رسید


به گفته فرمانده پلیس لندن، عملیات جستجو در برج گرنفل ‌ادامه دارد.
به گفته فرمانده پلیس لندن، عملیات جستجو در برج گرنفل ‌ادامه دارد.

پلیس لندن اعلام کرد که تعداد قربانیان آتش‌سوزی برج گرنفل در لندن به ۷۹ تن افزایش یافته است.

استوارت کاندی، فرمانده پلیس لندن، روز دوشنبه ۲۵ خرداد با اعلام تعداد کشته‌شدگان گفت که ممکن است شمار قربانیان همچنان افزایش یابد.

برج گرنفل با ۱۲۰ دستگاه آپارتمان که نزدیک به ۶۰۰ تن در آن سکونت داشتند، شش روز پیش آتش گرفت. شمار کشته‌شدگان ابتدا ۱۲ تن اعلام شد و در روزهای اخیر با افزایش مداوم به ۷۹ تن رسیده است.

با این همه آقای کاندی گفت که تاکنون پلیس توانسته پنج تن از قربانیان را به طور رسمی شناسایی کند.

به گفته فرمانده پلیس لندن، عملیات جستجو و بازیابی برج سوخته که ۴۳ سال پیش ساخته شده و سال گذشته بازسازی شده بود، ‌ادامه دارد.

آقای کاندی گفته است: «باید اطمینان حاصل کنیم که مسئولان این حادثه به دست عدالت سپرده خواهند شد».

ساکنان این برج می‌گویند با اینکه آتش بخشی از ساختمان را فراگرفته بود،‌ آژیر خطر به صدا در نیامد و از این رو برخی متوجه آتش سوزی نشده بودند.

اعتراض علیه نخست‌وزیر

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، که به خاطر نتایج بد انتخابات پارلمانی اخیر به شدت تحت فشار است و همزمان به خاطر دیدار نکردن با قربانیان آتش‌سوزی بزرگ در این برج مسکونی مورد انتقاد قرار گرفته است، بالاخره روز جمعه با تعدادی از مجروحان این حادثه که در بیمارستان بستری هستند، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، صادق خان شهردار لندن، شاهزاده ویلیام و حتی ملکه الیزابت ۹۱ ساله با قربانیان این آتش‌سوزی بزرگ ملاقات کرده‌اند.

صادق خان شهردار لندن روز جمعه خطاب به ترزا می نوشت، مردم از واکنش کند نهادها و مقامات مسئول به شدت خشمگین هستند.

او در بخشی از نامه خود افزود: «ساکنان منطقه احساس می‌کنند که تحت تأثیر فقدان اطلاعات در مورد اعضای خانواده و دوستان‌شان غم وغصه آنها افزایش یافته است».

او افزود مردم ساکن برج‌های مسکونی که در نمای آنها از موادی شبیه به برج مسکونی گرنفل استفاده شده اکنون به شدت نگران هستند که ممکن است حادثه مشابهی برای آنها اتفاق بیافتد.

XS
SM
MD
LG