لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

آتش‌سوزی لندن؛ پلیس از احتمال افزایش کشته‌شدگان به ۵۸ تن خبر داد


استورات کاندی فرمانده پلیس لندن (وسط) در مقابل برج گرنفل، صحنه آتش‌سوزی
استورات کاندی فرمانده پلیس لندن (وسط) در مقابل برج گرنفل، صحنه آتش‌سوزی

پلیس بریتانیا می‌گوید به نظر می‌رسد آمار کشته‌شدگان در آتش‌سوزی برج گرنفل در لندن به ۵۸ تن رسیده باشد. آماری که به نوشته رویترز در صورت تأیید نهایی، از مرگبارترین حادثه در لندن از زمان جنگ جهانی دوم حکایت دارد.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از استورات کاندی، فرمانده پلیس لندن، نوشت که می‌توان فرض کرد همه ۵۸ نفری که گفته شده در زمان حادثه آتش‌سوزی در برج گرنفل مفقود شده‌اند، کشته شده‌اند.

در کنفرانسی خبری در صحنه این آتش‌سوزی، فرمانده پلیس لندن همچنین گفته است که این تعداد در برگیرنده ۳۰ نفری است که تا کنون در مورد کشته شدن آنها در این آتش‌سوزی خبررسانی شده بود.

در عین حال به گزارش ایندیپندنت، این مقام ارشد پلیس بریتانیا، این احتمال را رد نکرده که برخی از مفقودشدگان، در سلامت به سر می‌برند اما، «به دلایلی نمی‌خواهند به ما اطلاع دهند».

فرمانده پلیس لندن همچنین گفته است که همچنان احتمال دارد با به دست آمدن اطلاعات بیشتر آمار کشته‌شدگان این آتش‌سوزی تغییر کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، پلیس همچنان در برج گرنفل به دنبال افراد باقیمانده می‌گردد، گرچه سرویس‌های خدمات اضطراری لندن به انتظار ندارند که بازماندگان دیگری را در این ساختمان پیدا کنند.

این گزارش حاکی است که تا اینجا ۱۶ جسد از این ساختمان بیرون آورده شده که نخستین آنها یک پناهنده جوان ۲۳ ساله سوری است.

پلیس روز شنبه گفت که در جریان تحقیق در مورد علت آتش‌سوزی است از جمله روند بازسازی این ساختمان در سال ۲۰۱۶ را بررسی خواهد کرد و اگر «شواهدی پیدا شد» در این زمینه بازپرسی خواهد کرد.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از سرویس بهداشت ملی بریتانیا نوشت که ۱۹ فرد مصدوم در این حادثه همچنان در بیمارستان بستری هستند و ۱۰ از آنها در شرایط وخیم به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG