لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۲

استیو بنن از رسانه «برایتبارت» جدا شد


استیو بنن
استیو بنن

استیو بنن، استراتژیست ارشد پیشین ِ رئیس‌جمهوری آمریکا، در پی بروز اختلافات ناشی از انتشار کتاب «آتش و خشم»، از رسانه دست‌راستی «برایتبارت» جدا شد.

در کتاب «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» به قلم مایکل وولف، آقای بنن سخنان تندی را علیه دونالد ترامپ جونیور، فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرده است.

در این کتاب از استیو بنن نقل شده است که ملاقات بین دونالد ترامپ جونیور با یک وکیل روس در طول کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶، «خائنانه» و «غیرمیهن پرستانه» بود.

در حال حاضر کمیته‌هایی در کنگره آمریکا و نیز گروهی در پلیس فدرال آمریکا، در حال انجام تحقیقاتی در مورد «دخالت‌های» روسیه در روند انتخابات آمریکا هستند. مسکو اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌است.

آقای ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به اظهارات استیو بنن گفت بنن «عقل خود را از دست داده است». رئیس‌جمهوری ایالات متحده انتقادات شدیدی را علیه خود کتاب نیز مطرح کرده و آن را «جعلی» توصیف کرده‌است.

مقام‌های کاخ سفید در روزهای گذشته تائید کرده‌اند که اظهارات بنن در کتاب مایکل وولف، دونالد ترامپ را خشمگین کرده‌است.

بنن، ۱۷ دی ماه در بیانیه‌ای اظهار داشت که سخنان او، نه در ارتباط با ترامپ جونیور، بلکه در مورد پل منافورت، مدیر پیشین کاراز انتخاباتی دونالد ترامپ بوده‌است.

آقای بنن که خود زمانی مدیریت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را برعهده داشت، از مشاوران نزدیک ترامپ بود.

او پیش از پیوستن به کارزار انتخاباتی آقای ترامپ، مدیریت مجموعه رسانه‌ای دست راستی برایتبارت را بر عهده داشت. پس از پیروزی ترامپ به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید انتخاب شد. اما حضور او در این مقام نیز چندان به درازا نکشید و در پایان مرداد ماه از دولت کناره‌گیری کرد.

پس از کناره‌گیری از کاخ سفید به برایتبارت بازگشت و طی پنج ماه گذشته در این مجموعه مشغول فعالیت بود.

برپایه گزارش‌های اسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا/ت.ت/خ.ک
XS
SM
MD
LG