لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۶

سرقت بیت‌کوین به ارزش ۷۰ میلیون دلار


حدود چهار هزار و ۷۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۷۰ میلیون دلار از یک موسسه خدمات ارزی دیجیتال به نام «نایس هش» به سرقت رفته است.

آندری اسکرابا مدیر بازاریابی موسسه «نایس هش» به روزنامه وال استریت جورنال گفت حدود چهار هزار و ۷۰۰ بیت کوین از صندوق آنلاینی که این پول دیجیتال در آن نگهداری می شود به سرقت رفته است. هکرها در گذشته نیز این صندوق‌های آنلاین را مثل حساب‌های بانکی متعارف هدف حمله خود قرار داده اند.

آقای اسکرابا بدون ورود به جزییات گفت:«این حمله حرفه‌ای بوده» و افزود در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

مارکو کوبال مدیرعامل موسسه «نایس هش» در ویدئویی که روی شبکه فیسبوک منتشر کرده گفت که هکر و یا گروه هکرها عصر روز سه شنبه از طریق کامپیوتر شرکتی که به آن رخنه کرده بودند به سیستم داخلی این موسسه نفوذ کرده و به فاصله دو ساعت این مبلغ به سرقت رفت.

آقای کوبال افزود «برای کمک به ردیابی عاملان این سرقت و احتمالا احیا پول به سرقت رفته» این موضوع را به سایر موسسات دارنده پول دیجیتال و شرکت‌های بزرگ تبادل ارز اطلاع داده اند.

مارکو کوبال گفت:«در حال حاضر تمامی تلاش خود را به کار می بریم . اما این موضوع زمان خواهد برد. به محض اینکه راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم آنرا اطلاع خواهیم داد. امدیواریم در روزهای آینده باشد.»

وال استریت جورنال می افزاید این سرقت در شرایطی رخ داد که بهای بیت کوین باری دیگر به شکل کم سابقه‌ای افزایش یافت. به گزارش وبسایت تحقیقاتی «کوین دسک» بهای بیت کوین صبح روز پنجشنبه به حدود ۱۷ هزار دلار رسید. با در نظر گرفتن این نرخ ارزش بیت کوین هایی که به سرقت رفته است حدود ۷۸ میلیون دلار خواهد بود.

شبکه خبری بی‌بی سی نیز می نویسد این اولین بار نیست که موسسات نگهداری پول دیجیتال مورد حمله هکرها قرار می گیرند.

با وجودیکه موسسه «نایس هش» که مرکز آن در اسلووانی است تلاش می کند به کاربران حدی از اطمینان خاطر دهد ولی استفاده کنندگان از خدمات این موسسه در پیامهای خود روی شبکه فیسبوک به شدت از آن انتقاد کرده اند. در عین حال یک صفحه جعلی با نام و مشخصات این شرکت روی شبکه فیسبوک پدیدار شده که باعث شده ارتباط کاربران با موسسه «نایس هش» دشوارتر شود.

امنیت نگهداری و دسترسی به بیت کوین یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد معاملات مربوط به پول‌های دیجیتال است.

چندی پیش یک موسسه دیگر مدیریت ارزهای دیجیتال به نام «تتر» اعلام کرد حدود ۳۱ میلیون دلار از کوپن‌های آن به سرقت رفته است.

یک موسسه تبادل ارزهای دیجیتال در کره جنوبی به نام «یاپیزون» در ماه آوریل اعلام کرد حدود ۵ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال این شرکت به سرقت رفته و افزود هکرها به احتمال فراوان وابسته به کره شمالی بوده اند.

در ماه ژوییه نیز یک موسسه اسرائیلی تبادل ارزهای دیجیتال به نام «کوین دش» گزارش داد حدود ۷ میلیون دلار از سرمایه گذاران این شرکت به سرقت رفته است.

XS
SM
MD
LG