لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۱

رئیس جمهوری جدید برزیل سوگند یاد کرد


ژایر بولسونارو به همراه همسرش میشل و همیلتون موراو، معاون اول رئیس جمهوری
ژایر بولسونارو به همراه همسرش میشل و همیلتون موراو، معاون اول رئیس جمهوری

ژایر بولسونارو روز سه شنبه ۱۱ دی به عنوان رئیس جمهوری جدید برزیل سوگند یاد کرد. آقای بولسونارو همچنین در این مراسم گفت که پیروزیش در انتخابات ریاست جمهوری برزیل ، کشور را از «سوسیالیسم و سنجیدگی سیاسی» رها کرد.

به گزارش رویترز، آقای بولسونارو در این مراسم همچنین وعده داده تا مشکلاتی مانند فساد، جنایت و سوء مدیریت را در بزرگترین کشور آمریکای لاتین حل کند.

ژایر بولسونارو در سخنان خود پس از مراسم ادای سوگند گفت: این آغاز آزادی برزیل از سوسیالیسم، سنجیدگی سیاسی و دولت بزرگ است.

ژایر بولسونارو، نامزد راست افراطی برزیل، در آبان ماه سال جاری توانست در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل با اختلاف چشمگیر رقیب خود را فرناندو حداد، از حزب چپگرای کارگران برزیل شکست دهد.

ژایر بولسونارو که روز سه شنبه در اجتماع هزاران نفر از هواداران خود سخنرانی می‌کرد، بر ضرورت حل چالش‌های پیش روی برزیل تاکید کرد.

رئیس جمهوری جدید برزیل با اشاره به تاثیر بحران اقتصادی بر زندگی مردم گفته است: «ما می‌بایست خیلی سریع به ایدئولوژی‌هایی که از جنایتکاران حمایت می‌کنند و به دنبال مجازات پلیس هستند، پایان دهیم.»

ژایر بولسونارو که روز سه شنبه در نشست مشترک کنگره برزیل سوگند یاد کرد از قانونگذاران این کشور خواست به او در ریشه کردن فساد، جرم و جنایت و ناکارآمدی اقتصادی کمک کنند.

رئیس جمهوری جدید برزیل همچنین وعده داد که بازارهای خارجی را به روی برزیل بگشاید و اصلاحات اقتصادی برای کاهش کسری بودجه کشور را به اجرا بگذارد.

رویترز می‌گوید، ژایر بولسونار در صدد است تا در عرصه بین المللی با فاصله گرفتن از کشورهای در حال توسعه، برزیل را به کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، نزدیک کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر پیروزی ژایر بولسونار را تبریک گفته بود و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز برای شرکت در مراسم تحلیف آقای بولسوناربه برزیل رفته است.

یکی از اقدامات مهم ژایر بولسونار در عرصه بین المللی برنامه وی برای انتقال سفارت برزیل از تل آویو به اورشلیم (بیت المقدس) است که می‌توان به نوعی فاصله گرفتن برزیل از موضع سنتی خود در خصوص طرح صلح خاورمیانه برای تشکیل دو کشور ارزیابی کرد.

با استفاده از گزارش رویترز، خ/ت
XS
SM
MD
LG