لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۹

بازداشت یک نوکیش مسیحی در دزفول


محمدعلی ترابی از نوکیشان مسیحی در دزفول
محمدعلی ترابی از نوکیشان مسیحی در دزفول

کیارش عالی‌پور ،سخنگوی «سازمان ماده ۱۸ در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران» در گفتگو با رادیو فردا خبر بازداشت محمدعلی ترابی از نوکیشان مسیحی در دزفول را تائید کرد.

آقای ترابی، سه‏ شنبه ۱۸ مهر ماه در محل کارش در منطقه «قلعه سید» شهرستان دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده و خانواده او اطلاعی از وضعیت نامبرده ندارند.

به گزارش محبت نیوز که خبرهای مربوط به مسیحیان را پوشش می دهد، همزمان با بازداشت آقای ترابی،مسئول کلیسای «پیام ارامش»،دو نوکیش مسیحی دیگر نیز در دزفول بازداشت شدند که پس از بازجویی به طور موقت آزاد شدند.

این سایت همچنین خبری از بازداشت دو مسیحی در تهران منتشر کرده است. نوکیشان مسیحی، مهرداد هوشمند و سارا نعمتی، روز دوشنبه، بیستم شهریور، در تهران به دفتر پیگیری اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجویی بازداشت شدند.

در ماه‌های گذشته تعدادی از مسیحیان انجیلی (تبشیری) به زندان درازمدت محکوم شدند.

در بسیاری از موارد اتهام این افراد «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» عنوان شد.

منصور برجی از سازمان ماده ۱۸، پیشتر در گفت‌وگو با رادیو فردا این اتهام‌ها را «واهی» و نشان‌دهنده رویکرد امنیتی جمهوری اسلامی درباره اقلیت‌های دینی دانسته بود.

آقای برجی همچنین اعلام کرده بود، برخورد با نوکیشان مسیحی با هدف سیاسی انجام می‌شود و این برخوردها بر خلاف موازین حقوقی است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، تیر ماه گذشته، به احکام زندان‌های طولانی برای چندین نوکیش مسیحی در کمتر از دو ماه گذشته، از آزار مسیحیان در ایران ابراز نگرانی کرد.

از انقلاب تاکنون دستکم پنج رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صدها مسیحی نیز تحت بازجویی بوده و زندانی شده‌اند. چاپ کتاب مقدس به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کلیساها تعطیل و از مراسم کلیسایی جلوگیری به عمل آمده است.

XS
SM
MD
LG