لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۹

تشنج در فینال جام حذفی فوتبال ایران؛ پرسپولیس قهرمان شد


تشنج هنگام ورود تماشاگران به ورزشگاه اهواز
تشنج هنگام ورود تماشاگران به ورزشگاه اهواز

دیدار فینال جام حذفی فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان که در اهواز برگزار شد با «تشنج» و درگیری همراه بود. این دیدار ابتدا لغو و در نهایت با ۱۴۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، کمتر از ۵۰۰ تماشاگر داماش از رشت خود را به اهواز رساندند و با وجود داشتن بلیت، اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا نکردند، چرا که ۳۰ هزار صندلی ورزشگاه فولادشهر اهواز را هواداران پرسپولیس پر کرده بودند.

پس از آن مسئولان داماش اعلام کردند تا زمانی که به هواداران آنان جایگاهی اختصاص داده نشود در میدان حاضر نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این تهدید باعث شد که سید جلال حسینی و علیرضا بیرانوند به سمت هواداران پرسپولیس بروند و از آن‌ها درخواست کنند که «به داماشی‌ها جا بدهند اما هواداران سرخ‌پوش همکاری نکردند».

این درگیری‌ها باعث شد که این مسابقه ابتدا لغو و سپس با تاخیر برگزار شود.

در همین حال مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، گفت که سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، تا اطلاع بعدی از فعالیت محروم شده و باید روز دوشنبه به کمیته اخلاقی فدراسیون مراجعه کند.

به گفته آقای تورک، همچنین حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیات فوتبال استان خوزستان باید روز دوشنبه در جلسه کمیته اخلاق حاضر شوند.

سعید فتاحی در واکنش به محرومیتش گفت: «برای من این مسائل مهم نیست. برای من تنها اینکه برای هیچ کس اتفاقی نیفتد و همه سالم و سلامت به خانه‌های‌شان برگردند مهم است».

محمد مهدی الطافی، مدیرعامل باشگاه داماش، نیز گفت: «قرار بود طبق قانون، ۵۰ درصد ورزشگاه را به ما بدهند.۴۰۰ نفر از هواداران ما از گیلان آمده بودند ولی به اندازه آن‌ها هم به ما جا ندادند».

گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که درگیری میان تماشاگران در بیرون از ورزشگاه جریان دارد.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، «در جریان بازی بارها تماشاگران بطری به داخل زمین پرتاب و به یکدیگر فحاشی کردند».

این بازی یک بر صفر به نفع پرسپولیس پایان یافت و این تیم پس از یک دهه ناکامی، قهرمان جام حذفی باشگاه‌های ایران شد.

XS
SM
MD
LG