لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

دوریان در باهاما پنج کشته برجای گذاشت؛ حرکت توفان سهمگین به سمت فلوریدا


مرکز ملی توفان آمریکا می‌گوید توفان دوریان بامداد سه شنبه به ایالت فلوریدا خواهد رسید.
مرکز ملی توفان آمریکا می‌گوید توفان دوریان بامداد سه شنبه به ایالت فلوریدا خواهد رسید.

توفان سهمگین دوریان دوشنبه ۱۱ شهریور با درنوردیدن جزیره باهاما ضمن وارد خسارت‌های مالی زیاد، دست کم پنج کشته بر جای گذاشت. این توفان هم اینک در حال حرکت به سمت ایالت فلوریدا در آمریکاست.

به گزارش رویترز، مرکز ملی توفان در میامی گفته است، انتظار می رود دوریان، یکی از سهمگین‌ترین توفندهای ثبت‌شده در تاریخ اقیانوس اطلس، تا بامداد روز سه شنبه همچنان جزیره گرند باهاما را در هم بکوبد.

هربرت مینیس، نخست وزیر باهاما در این باره گفت: این توفان روز دوشنبه در جزیره آباکو در شمال باهاما دست کم پنج کشته برجای گذاشته است.

هربرت مینیس اظهار داشت: ما در مناطقی از شمال باهاما درگیر یک فاجعه تاریخی هستیم. ما اکنون بر جستجو و نجات متمرکز هستیم.

وی افزود: نیروهای گارد ساحلی آمریکا در آباکو حضور دارند و شماری از مجروحان و مصدومان را نجات داده‌اند . آن دسته از مجروحان که حالشان وخیم بوده به بیمارستان هایی در نیو پراویدنس ، پرجمعیت ترین جزیره این کشور منتقل شدند.

سازمان صلیب سرخ جهانی می‌گوید، بر اساس آمار اولیه حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی در این جزایر طی روز دوشنبه در جریان توفان دوریان تخریب یا به طور جدی آسیب دیده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تا ساعت ۸ عصر به وقت واشینگتن، توفان دوریان کمی ضعیف تر شده و با سرعت بادی معادل ۲۲۰ کیلومتر در ساعت به درجه چهارم رسیده است و به سمت فلوریدا در حرکت است.

مرکز ملی توفان آمریکا می‌گوید با توجه به این که از سرعت دوریان کاسته شده است ممکن است این توفان بخش ساحلی ایالت فلوریدا را درنوردد. طبق این گزارش قرار است دوریان بامداد سه شنبه به فلوریدا برسد.

فرماندار ایالت فلوریدا دستور تخلیه اجباری ۱۱ منطقه ساحلی را در این ایالت صادر کرده است.

۲۲ شهریور سال گذشته توفان فلورنس سه ایالت جنوب شرقی آمریکا را درنوردید و ۲۲ کشته برجای گذاشت. این توفان ۲۴ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

با استفاده از رویترز و آسوشیتدپرس، خ/ت
XS
SM
MD
LG