لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

ده‌ها شبه‌نظامی سوری روستایی در نزدیکی بلندی‌های جولان را تخلیه کردند


عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

ده‌ها شبه‌نظامی سوری و خانواده آنها که در منطقه‌ای حوالی بلندی‌های جولان تحت محاصره نیروهای حکومت سوریه بودند، روز شنبه ۹ دی بر اساس توافق با دمشق، سورار بر اتوبوس این منطقه را ترک کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک رسانه متعلق به ارتش سوریه گزارش داد که ۱۵۳ تن از جمله ۱۰۶ شبه‌نظامی دهکده بیت جن را بامداد شنبه ترک کردند و عازم استان جنوبی درعا شدند.

این گزارش همچنین به نقل از رسانه‌های متعلق به شورشیان می‌گوید، شش اتوبوس حامل شبه‌نظامیان و خانواده‌هایشان به مناطق تحت تصرف شورشیان در استان درعا رسیده‌اند.

یک روز قبل از این، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نوشته بود که ۳۰۰ تن از شبه‌نظامیان وابسته به القاعده و خانواده‌هایشان به درعا و استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه اعزام خواهند شد.

با خروج شورشیان از روستای بیت جن، بار دیگر دولت سوریه اداره این دهکده را که در نزدیکی منطقه حساس بلندی‌های جولان قرار دارد در دست می‌گیرد، منطقه‌ای که از سال ۱۹۶۷ در اشغال اسرائیل است.

اسرائیل پیش از این درباره گردآمدن نیروهای ایرانی یا نیروهای تحت حمایت ایرانی‌ها در مرز خود هشدار داده بود.

کشف دو گور دسته‌جمعی نزدیکی رقه

روز شنبه خبرگزاری سانا گزارش داد که «اجساد ده‌ها تن» از غیرنظامیان که قربانیان داعش بوده‌اند، در دو گور دسته‌جمعی نزدیکی شهر رقه که زمانی پایتخت داعش در سوریه محسوب می‌شد، کشف شده است.

شهر رقه اوایل پاییز امسال با ورود نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، آزاد شد تا هفته‌های اخیر که روستاهای اطراف آن نیز از نیروهای داعشی پاکسازی شد.

گزارش سانا می‌گوید، پس از آن که ساکنان این مناطق به روستاهای خود بازگشتند اطلاعاتی درباره این گورهای دسته‌جمعی دریافت کردند و متعاقب آن نیز تحقیقات برای کشف گورها آغاز شد.

شمار اجساد کشف شده در این گورها در این گزارش بازتاب نیافته و تنها از قول مقامات محلی گفته شده که جست‌وجوها برای یافتن اجساد بیشتر در آن ناحیه ادامه دارد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ ا.ع./م.ا.
XS
SM
MD
LG