لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

ناوشکن بریتانیایی از تنگه هرمز به پایگاه خود بازگشت


ناو بریتانیایی «اچ ام اس دانکن» در مدت ماموریت خود ۲۹ بار از تنگه هرمز عبور کرد.
ناو بریتانیایی «اچ ام اس دانکن» در مدت ماموریت خود ۲۹ بار از تنگه هرمز عبور کرد.

ناو بریتانیایی «اچ ام اس دانکن» که برای تامین امنیت کشتیرانی و اسکورت کشتی‌های تجاری در منطقه تنگه هرمز حضور داشت، روز شنبه ششم مهرماه به پایگاه خود بازگشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این ناو بریتانیایی پس از ماموریتی هفت ماهه در پایگاه دریایی پورتسموث از سوی بیش از ۵۰۰ تن از دوستان و اعضای خانواده ملوانان و خدمه «اچ ام اس دانکن» مورد استقبال قرار گرفت.

طبق این گزارش، این ناوشکن تیپ ۴۵ ابتدا در ماه مارس به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی علیه گروه حکومت اسلامی، داعش، به سواحل سوریه اعزام شده بود.

اما به دنبال تشدید تنش در منطقه تنگه هرمز، «اچ ام اس دانکن» جهت اسکورت کشتی های تجاری بریتانیا به خلیج فارس اعزام شد.

درپی توقیف نفتکش بریتانیایی «استنا ایمپرو» در ۲۸ تیرماه سال جاری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران تنش در این منطقه وارد مرحله تازه‌ای شد. توقیف نفتکش استنا ایمپر دو هفته پس از توقیف ابرنفتکش ایران گریس ۱ در تنگه جبل‌الطارق روی داد.

فرمانده این ناو بریتانیایی گفته است، «اچ ام اس دانکن» در مدت ماموریت خود ده‌ها بار از تنگه عبور کرد.

تام ترنت، فرمانده «اچ ام اس دانکن»، گفته است: ما ۲۹ بار از تنگه هرمز عبور کردیم و به طور مشخص ۲۶ کشتی را اسکورت کردیم برای هیچ کشتی که ما همراهی کردیم اتفاقی روی نداد.

وی اضافه کرده است : ناو «اچ ام اس دانکن» یک کشتی جنگی ویژه با افراد خاص است و مایه افتخار است که هدایت آن در طول درنوردیدن ۳۵ هزار مایل دریاها و اقیانوس ها به عهده من بود.

طبق این گزارش دو ناو «اچ ام اس مونتروز و کنت همچنان برای اسکورت کشتی های تجاری در منطقه خلیج فارس حضور دارند.

با استفاده از آسوشیتدپرس و توییتر؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG