لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۶

انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق به تعویق افتاد


تبلیغات انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان (عکس از آرشیو)
تبلیغات انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان (عکس از آرشیو)

گزارش ها حاکی است که کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه اعلام کرده است که انتخابات پارلمانی و ریاست حکومت خودمختار این منطقه به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری کردستان ۲۴ ، کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان همچنین می گوید،بعدا تاریخ جدیدی برای انتخابات اعلام خواهد کرد. قرار بود این انتخابات اول نوامبر (۱۰ آبان) برگزار شود.

کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان همچنین اعلام کرده است،‌شمار داوطلبانی که خود را نامزد شرکت در این انتخابات کرده‌اند به حد کافی نرسیده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی خبر تعویق انتخابات پارلمانی و ریاستی در اقلیم کردستان عراق منتشرشده است که مسعود بارزانی، رییس حکومت اقلیم و حزب دمکرات کردستان به دلیل از دست دادن کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه در موقعیت خوبی قرار ندارد.

گزارش ها همچنین حاکی است رییس کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق در یک مصاحبه روز چهارشنبه گفته است، تاکنون داوطلبی برای انتخابات ریاست حکومت این منطقه نام نویسی نکرده است.

وی تصریح کرده است که به دلیل نزدیک بودن زمان انتخابات فرصت لازم برای تدارک برگزاری این انتخابات وجود نداشت.

به گزارش تلویزیون کردی «روداو» مستقر در اربیل، قرار بود که روز چهارشنبه پارلمان اقلیم کردستان موضوع تعویق انتخابات در این منطقه را مورد بررسی قرار دهداما به دلیل اختلاف بین گروه های سیاسی کرد این نشست به تعویق افتاد.

ابوبکر هلدنی ریس فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان عراق در پارلمان اقلیم،گفته است که این بلوک مانع برگزاری هر گونه نشست پارلمان برای بررسی تعویق در انتخابات خواهد شد.

وی تاکید کرده است که پارلمان اقلیم کردستان می بایست به موضوعات مهمی مانند از دست دادن کرکوک و دیگر مناطق را مورد بررسی قرار دهد.

ابوبکر هلدنی گفته است: پارلمان کردستان می بایست موقعیت ناگوار در کردستان که باعث از دست دادن بخش بزرگی از قلمرو کردستان شد را مورد بررسی قرار دهد. اما الان پارلمان درگیری مساله حاشیه ای و غیر ضروری شده است.

نیروهای دولتی عراق روز دوشنبه، ۲۴ مهرماه، در عملیاتی سریع شهر کرکوک و میادین نفتی آن را تصرف کردند.

به گزارش روداو، نیروهای پیشمرگه علاوه بر کرکوک از مناطق مورد مناقشه دیگری مانند خانقین، شنگال، گوار، مخمور و سنون عقب نشینی کرده اند.

XS
SM
MD
LG