لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۱

ضرب و شتم معترضان در جریان سخنرانی اردوغان در نیویورک‎‎


ضرب و شتم معترضان در جریان سخنرانی اردوغان در نیویورک‎‎
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:25 0:00

شماری از معترضان که در جریان سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه پنجشنبه در نیویورک شعارهایی علیه او سر داده اند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از محل سخنرانی بیرون انداخته شده اند.

«صدای آمریکا» ویدئویی از این مراسم منتشر کرده است که نشان داده می شود معترضان مورد ضرب شتم قرار می گیرند و از سالن سخنرانی بیرون انداخته می شوند.

آسوشیتدپرس نیز می گوید، این سخنرانی در هتل «ماریوت مارکیز» در میدان تایمز شهر نیویورک برگزار شده است.

به دنبال افزایش شعارها، رجب طیب اردوغان خطاب به حاضران گفته است، دوستان عزیز اجازه ندهید این تجمع زیبا به دست چند تروریست گستاخ برهم زده شود.

در ادامه مامورانی که کت و شلوار به تن داشتند معترضان را سالن بیرون کرده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است مشخص نیست مردانی که معترضان را از سالن سخنرانی بیرون کردند، ماموران آمریکایی یا بادیگاردهای شخصی بودند، اما آنچه به نظر می رسد این است ماموران امنیتی ترکیه در برخورد با معترضان نقشی نداشته اند.

در جریان سفر قبلی رجب طیب اردوغان به آمریکا، در اردیبهشت سال جاری یک درگیری و زد و خورد در برابر سفارت ترکیه در واشینگتن رخ داد. گزارش‌های اولیه، از حمله شماری از نیروهای امنیتی همراه آقای اردوغان به گروهی از معترضان به سیاست‌های او، حکایت داشت.

در جریان درگیری‌ها ۱۱ نفر زخمی شدند، پلیس واشینگتن آن را «حمله‌ای خشونت‌بار به اعتراضی مسالمت‌آمیز» توصیف کرد و سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز اظهار داشت دولت آن کشور «نگرانی خود را به جدی‌ترین شکل ممکن با دولت ترکیه در میان گذاشته‌است».

در ادامه دادستانی ناحیه کلمبیا (واشینگتن) ۱۶ نفر از جمله نیروهای امنیتی ترکیه را به‌طور رسمی متهم کرد و در هفتم شهریور ماه سال جاری نیز کیفرخواست تازه‌ای برای سه نفر دیگر صادر کرد.

XS
SM
MD
LG