لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۰

اروپا و ژاپن در مسیر بازگشایی‌های بیشتر در پی محدودیت‌های ناشی از کرونا


دو شهروند زن در حال قدم زدن در ساحل استیا غرب رم؛ چهارم خرداد
دو شهروند زن در حال قدم زدن در ساحل استیا غرب رم؛ چهارم خرداد

شماری از کشورهای اروپایی در مسیر تسهیل بیشتر مقررات مربوط به شیوع ویروس کرونا هستند، در حالی‌که ژاپن نیز قصد دارد به محدودیت‌های در توکیو و هوکایدو پایان دهد.

در آلمان قرار است رستوران‌ها در مناطق مختلف کشور از روز دوشنبه بازگشایی شوند، در حالی که ایالت‌های مختلف این کشور در حال حاضر در مسیر برچیدن بیشتر محدودیت‌ها هستند.

هتل‌ها در برخی از مناطق مانند برلین نیز می‌توانند از روز دوشنبه فعالیت خود را از سر گیرند.

ایتالیا قرار است از پنجم خرداد ماه به استخرها و باشگاه‌های ورزشی اجازه بازگشایی بدهد. این کشور از هفته دیگر قرار است میزبان مسافران خارجی باشد و می‌خواهد از سه هفته دیگر سینماها و تئاترها را نیز به‌روی تماشاچیان بگشاید.

وین، پایتخت اتریش و از مراکز فرهنگی اروپا، در نظر دارد فعالیت‌های فرهنگی را از سرگیرد و از آخر ماه مه، تقریبا یک هفته دیگر به نمایش‌هایی با کم‌تر از صد تماشاچی اجازه برگزاری بدهد.

در لهستان دانش‌آموزان بین سن هفت تا ۹ سال از امروز قادر خواهند بود سر کلاس‌ها بروند، اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده مقام‌های ارشد مدارس گذاشته شده‌است و در نتیجه به منطقه و وضعیت مدرسه‌ها برمی‌‌گردد.

یونان از روز دوشنبه به‌تمامی مسافرانی که در قرنطینه قرار ندارند اجازه می‌دهد سوار قایق‌ یا کشتی شده، راهی جزایر دریای اژه و دریای یونان شوند. آتن اواخر ماه مه نیز قرار است فهرستی از کشورهایی که می‌توانند بدون قرنطینه دو هفته‌ای گردشگر بفرستند منتشر کند.

ژاپن سومین اقتصاد گسترده جهان نیز در مسیر پایان دادن به محدودیت‌های اصلی باقی‌مانده در توکیو و هوکایدو قرار دارد. به گفته یکی از وزرای کابینه دولت وضعیت اضطراری در پایتخت و هوکایدو روز دوشنبه پایان می‌یابد.

توکیو، هوکایدو، کاناگاوا، چیبا و سایتاما، واپسین مناطق از ۴۷ استان کشور بودند که هنوز قوانین اضطراری در آن‌ها جاری‌ست.

مقام‌های دولت ژاپن گفته‌اند در بیشتر کشور روند رو به کاهش ابتلا ادامه دارد و تغییر خاصی در این مسیر دیده نمی‌شود.

با وجود اندکی افزایش در روند ابتلا در توکیو در روز یک‌شنبه، اما همچنان میانگین روزانه در این کشور در حدود هفت نفر است که کم‌تر از میزان لازم برای حفظ قوانین اضطراری‌ست.

XS
SM
MD
LG