لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

توافق جامع هسته‌ای حاصل شد

ایران و شش قدرت جهانی روز سه‌شنبه به توافق نهایی هسته‌ای رسیدند. آخرین تحولات مربوط به این توافق را می‌توانید در این صفحه بخوانید.

دو نماینده حزب دمکرات در کنگره می گویند هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و از کاندیداهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، از توافق با ایران حمایت کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران را محکوم کرد. به نوشته جروزالم پست، باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا، قرار است سه شنبه در مورد این توافق با آقای نتانیاهو و پادشاه عربستان تلفنی گفتگو کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:10:36 0:00
لینک مستقیم

آدام شیف، نماینده حزب دمکرات در کنگره در مورد توافق هسته ای می گوید وی همیشه راه حل دیپلماتیک را ترجیح داده است. آقای شیف افزود «بزرگترین تهدید از سوی ایران، برنامه هسته ای بوده ولی این تنها تهدید نیست. من در مورد فعالیت های این کشور در منطقه نگرانم.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:19 0:00
لینک مستقیم

فیس بوک وزارت خارجه آمریکا ویدویی از سخنان باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا، پس از توافق هسته ای، منتشر کرده است. این ویدیو با زیرنویس فارسی است.

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دستیابی به توافق هسته‌ای را گامی حیاتی در راه عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای دانست که صلح به ارمغان می‌آورد.

انتقاد شدید سناتور جمهوریخواه گراهام لیندسی از توافق هسته ای؛«این توافق بسیار بدی است. من از این هراسانم که کلید یک دهه هرج و مرج را زده باشیم.»

تفاوت بین توافق و عدم توافق با ایران؛کاخ سفید در توئیتی این تفاوت را نشان می دهد

دبیرکل سازمان ملل این توافق را «تاریخی» نامید. بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از توافق ایران و ۱+۵ استقبال کردند.

رویترز: یک مقام سعودی گفت: توافق با ایران «روز خوشی» برای منطقه خواهد بود اگر این توافق بتواند از دست‌یابی تهران به زرادخانه هسته‌ای جلوگیری کند.

رویترز: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده حمایت خود از هم‌پیمانان مهم خود و شرکای آمریکا در خاورمیانه را ادامه خواهند داد و نسبت به «دفع فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» هشیار خواهد بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG