لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۴

سنای آمریکا رای اعتماد به چاک هیگل را به تعویق انداخت


چاک هیگل ۶۶ ساله از نظامیان دوران جنگ ویتنام است و بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ نمایندگی ایالت نبراسکا در مجلس سنا را بر عهده داشت.
چاک هیگل ۶۶ ساله از نظامیان دوران جنگ ویتنام است و بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ نمایندگی ایالت نبراسکا در مجلس سنا را بر عهده داشت.
سناتورها جمهوری‌خواه مخالف با نامزد باراک اوباما برای رهبری پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز پنج شنبه، ۲۶ بهمن، رای به چاک هیگل را به تعویق انداختند.


نمایندگان عضو حزب دموکرات در سنا ضمن متهم کردن مخالفان چاک هیگل به «سیاسی‌کاری، تعلل و ایجاد مانع»، اعلام کرده‌اند که بار دیگر برای دریافت رأی اعتماد برای آقای هیگل تلاش خواهند کرد.

پیشتر جمهوری‌خواهان مخالف وزیر دفاع پیشنهادی باراک اوباما اعلام کرده‌ بودند که برای تصمیم‌گیری در مورد چاک هیگل به زمان نیاز دارند که به دنبال آن اعلام شد که پیش از رأی‌گیری در خصوص تکیه زدن چاک هیگل بر صندلی وزارت دفاع، باید حداقل ۶۰ سناتور به آقای هیگل رأی اعتماد بدهند. اگر آقای هیگل رأی اعتماد لازم را دریافت می‌کرد، در رأی‌گیری نهایی نیازمند اکثریت آرا بود.

آقای هیگل ۶۶ ساله از نظامیان دوران جنگ ویتنام است و بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ نمایندگی ایالت نبراسکا در مجلس سنا را بر عهده داشت.

مخالفان چاک هیگل در سنا می‌گویند فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی به آقای هیگل رأی اعتماد نداده‌اند و حامیان آقای هیگل را متهم می‌کنند که با دستپاچگی به دنبال کسب رأی اعتماد برای مقامی هستند که ملاحظات بیشتری را می‌طلبد.

کاخ سفید پنجشنبه در بیانیه‌ای جمهوری‌خواهان را متهم کرد که «مواضع سیاسی خود را در اولویتی بالاتر از امنیت کشور قرار داده‌اند.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما ۶۶ هزار زن و مرد را به افغانستان اعزام کرده‌ایم و نیازمند آن هستیم که وزیر دفاع جدید کشور با شرکت در روند تصمیم گیری‌های مهم مربوطه، در به پایان رساندن مسئولانه جنگ کنونی به وظیفه خود عمل کند.»

در همین حال پنتاگون اعلام کرده است که تا معرفی وزیر جدید، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع کنونی، به کار خود ادامه خواهد داد و هفته آینده برای شرکت در کنفرانس سازمان ناتو به بروکسل خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG