لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۶

باراک خواهان افزايش تحريم ها عليه ايران شد


اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل
اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل
وزير دفاع اسرائيل خواهان افزايش تحريم های اقتصادی به منظور وادار کردن ايران به توقف برنامه‌های هسته‌ای‌اش شد.

اهود باراک در ملاقات خود با بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل متحد، در نيويورک اظهار داشت که برای توقف پرنامه هسته ای ايران «ما همچنان بايد سياستی را پيگيری کنيم که در آن هيچ گزينه‌ای از محدوده انتخاب ما خارج نباشد.»

آقای باراک همچنين اضافه کرد «اين عقيده ما است و بر روی آن اصرار داريم و به ديگران هم توصيه می‌کنم که اين سياست را پی بگيرند. ما اصرار داريم که تحريم‌های مالی و اقتصادی عليه ايران تقويت شده و استمرار پيدا کند.»

اسرائیل برنامه هسته ای ایران را تهدیدی برای موجودیت خود می داند. آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل ایران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی را دارد. تهران همواره این اتهامات را رد کرده و برنامه هسته ای خود را برای اهداف صلح آمیز می خواند.

در همين حال آويگدور ليبرمن، وزير خارجه اسرائيل، در سفر خود به روسيه امروز با مقام‌های کرملين ديدار خواهد کرد. سفارت اسرائيل روز دوشنبه در بيانيه‌ای اعلام کرد که وزير امور خارجه اين کشور در مورد روندهای سياسی و «مخاطرات ژئوپوليتيک» در منطقه خاورميانه با مقام‌های روسی مذاکره خواهد کرد.

اسرائيل خواهان آن است که روسيه بر ايران سخت‌گيری کند تا به فعاليت‌های هسته‌ای‌اش پايان دهد، فعاليت‌هايی که تل‌آويو اظهار می‌دارد تهران با هدف بسط زرادخانه‌های خود و دستيابی به تسليحات هسته‌ای به دنبال آن است.

در اسرائيل رزمايش نيروهای دفاع غيرنظامی که از روز يکشنبه در شهرهای اين کشور آغاز شده همچنان ادامه دارد. وزارت دفاع اسرائيل اعلام کرده است که اين رزمايش تمرينی است برای مقابله با حملات موشکی احتمالی از جانب ايران و دشمنان عرب اين کشور.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل اين تمرين‌ها را صرفاً تمرين‌های پيشگيرانه و احتياطی توصيف کرده است.
XS
SM
MD
LG