لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۹

دفاع دستیاران احمدی‌نژاد از یکدیگر؛ بقایی از مشایی، مشایی از رحیمی


حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی
حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی
به دنبال اظهارات روز دوشنبه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مورد رسیدگی به پرونده‌ای در مورد اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی در دفاع از آقای مشایی او را آدم «مظلوم و آرامی» دانست که در دولت خاتمی عزل و «به بدترین شکل ممکن» کنار گذاشته شد.

حمید بقایی، شامگاه دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه، ضمن تمجید از «اخلاق و منش مردانگی» اسفندیار رحیم مشایی گفت: «پیش از انتخابات ۷۶ آقای مشایی که در وزارت کشور بود همه را جمع کرد و راجع به آقای ناطق نوری برای ‌آن‌ها صحبت کرد که خیلی‌ها به او اعتراض کردند، ولی آقای مشایی گفت باید نظر مقام معظم رهبری را تأمین کنیم. پس از انتخابات نیز آقای تاج‌زاده اولین کسی را که عزل کرد مشایی بود و به بدترین شکل ممکن هم او را کنار گذاشت.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد اظهار‌نظرهای آقای مشایی در حوزه مسائل دینی، اعلام کرد که آقای مشایی به هیچ کس توهینی نکرده و «مطالب بد منعکس شده بودند».

اسفندیار مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد و نماینده ویژه وی در امور خاورمیانه، در چند وقت اخیر به ویژه به دلیل سخن گفتن از «مکتب ایرانی» به عنوان «حقیقت ایران و اسلام» و همچنین در حمایت از موسیقی مورد انتقاد گسترده برخی از اصول‌گرایان، مراجع تقلید و روحانیون بلندپایه اصول‌گرا قرار گرفته است.

همچنین ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نیز روز دوشنبه با اعلام خبر رسیدگی به پرونده‌ای درباره آقای مشایی در این کمیسیون، گفت: «شنیدن برخی سخنان از زبان کسانی که به نوعی به حکومت وابسته‌ هستند دغدغه‌ای جدی را برای ما ایجاد کرده است و حتی این سوءظن در ذهن ما ایجاد شده که شاید برخی تحرکات، ناخواسته ریشه در مسائل خارجی داشته باشد.»

آقای بقایی که علاوه بر ریاست سازمان میراث فرهنگی، نماینده ویژه محمود احمدی‌نژاد در امور آسیا نیز هست همچنین در پاسخ به اعتراض یکی از حاضرین به نحوه برکناری منوچهر متکی از سرپرستی وزارت خارجه و حضور چندین نماینده ویژه رئیس جمهور در وزارت کشور، اعلام کرد که وضع «قائم مقام امور بین‌الملل» از سوی «تمام وزرا و کسانی که در دولت هستند» بر اساس مصوبه قانون صورت می‌گیرد.

وی همچنین وجود «فامیل‌گرایی در دولت» را رد کرد و گفت: «تمام کس و کار مسئولان گذشته در سازمان میراث فرهنگی هستند، ولی پسر آقای مشایی که لیسانس IT هم دارد تا همین چند وقت پیش بیکار بود.»

رحیم‌ مشایی: «قوه قضائیه پیش از رحیمی به اتهامات نادران رسیدگی کند»

به دنبال حمایت آقای بقایی از رئیس دفتر جنجال‌برانگیز محمود احمدی‌نژاد، آقای مشایی روز سه‌شنبه در اعتراض به اتهامات وارده به محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، اعلام کرد که دستگاه قضایی گاهی خلاف قانون عمل می‌کند.

رحیم مشایی با اشاره به این‌که اتهام زدن به افراد پیش از اثبات دادگاه «خلاف قانون است»، گفت: «بعضا این تخلف از سوی مسئولان دستگاه قضایی و برخی اوقات از سوی کسانی که صدا و سیما تریبون در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد صورت می‌گیرد.»

الیاس نادران، نماینده اصول‌گرای مجلس، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه، در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا»، عدم رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی در دادگاه را مورد انتقاد قرار داد.

به دنبال این اظهارات، محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه تهمت زدن به یک فرد در یک برنامه زنده تلویزیونی، آن هم از جانب «فردی که خودش متخلف است» را نادرست دانست.

رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد نیز در این مورد گفت: «آقای رحیمی از این فرد به خاطر اتهام‌زنی شکایت کرده،‌اما متأسفانه صدا و سیما فردی را به رسانه ملی می‌آورد که پرونده او در دادگاه مطرح است.»

وی در پایان تصریح کرد که در حال حاضر پرونده آقای نادران مطرح است و پیش از پرونده محمدرضا رحیمی باید به پرونده این نماینده مجلس رسیدگی شود.
XS
SM
MD
LG