لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۰

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مؤسسه مطبوعاتی ایران برکنار شدند


کاوه اشتهاردی، مدیرعامل مؤسسه ایران و مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران
کاوه اشتهاردی، مدیرعامل مؤسسه ایران و مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران
هیات امنای مؤسسه فرهنگی-‌مطبوعاتی ایران، کاوه اشتهاردی،‌ مدیر عامل مؤسسه ایران و شش عضو دیگر هیات مدیره آن را از کار برکنار و علی‌اکبر جوانفکر را به عنوان سرپرست این مؤسسه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، اعضای سه نفره هیات امنای مؤسسه ایران؛ اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، محمد حسینی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای آقای احمدی‌نژاد و مدیر عامل خبرگزاری ایرنا، روز دوشنبه، ۲۲ فروردین در نشستی اعضای هیات مدیره موسسه ایران را برکنار کردند.

هیات امنای مؤسسه ایران بدون ذکر دلیل این برکناری،‌اعلام کرده‌اند که تا انتخاب اعضای جدید هیات مدیره، علی اکبر جوانفکر سرپرستی این مؤسسه را برعهده می‌گیرد.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، غلامحسین الهام، مشاور آقای احمدی‌نژاد، علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، محمد جعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری، میثم نیلی، از مشاوران جوان دولت محمود احمدی‌نژاد و کاوه اشتهاردی، اعضای پیشین هیات مدیره مؤسسه ایران را تشکیل می‌دهند.

مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران و روزنامه ایران در سال ۱۳۷۳ زیر نظر خبرگزاری جمهوری اسلامی تأسیس شد. روزنامه ایران ارگان رسمی دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود.

برکناری هیات مدیره مؤسسه ایران در حالی صورت گرفته است که کاوه اشتهاردی در گفت‌و گو با خبرگزاری مهر تأکید کرد که از این تغییر اطلاعی نداشته و از طریق خبرها و پیامک تلفنی در جریان این برکناری قرار گرفته است. وی همچنین افزود که در مورد این برکناری «صحبت خاصی» ندارد.

آقای اشتهاردی که از چهارسال و نیم پیش به خواست محمود احمدی‌نژاد مسئولیت مؤسسه و روزنامه ایران را برعهده گرفت همچنین به خبرگزاری نیمه رسمی فارس در مورد دلایل برکناری خود توضیحی نداد و گفت: «بهتر است خود دوستان هیات امنا در این زمینه پاسخ دهند.»

وی در ادامه افزود: «از اینکه بار سنگین مسئولیت این روزنامه از دوش من برداشته شده بسیار خوشحال هستم و از اعضای هیات امنا که چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند، کمال تشکر و سپاس را دارم.»

کاوه اشتهاردی از منتقدین سرسخت خانواده هاشمی رفسنجانی به شمار می‌رود.

در سال ۸۹ و به دنبال انتقاد‌های گسترده از مهدی هاشمی رفسنجانی، خانواده رفسنجانی از کاوه اشتهاردی به دادگاه شکایت کردند و متعاقب آن مدیر مسئول روزنامه ایران به دادگاه احضار شد.

به دنبال این شکایت، در دی‌ماه سال گذشته دادگاه انقلاب کاوه اشتهاردی را به اتهام «افترا و نشر اکاذیب» به زندان و شلاق تعلیقی محکوم کرد.

روزنامه ایران، بار دیگر در فروردین ماه و به دنبال تسلیت اکبر هاشمی رفسنجانی به میرحسین موسوی به دلیل درگذشت پدر وی، از آقای رفسنجانی انتقاد کرده و این پیام تسلیت را ادامه «روند حمایتی و دوپهلو»ی او از جنبش سبز و رهبران آن در ایران دانست.
XS
SM
MD
LG