لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: احمدی‌نژاد دارای روحیه خودمحوری است


غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه محمود احمدی‌نژاد را دارای «روحیه خود محوری» دانست و با اظهار این‌که رئیس جمهور می‌خواهد کشور را به تنهایی اداره کند، گفت: «منطق دیکتاتور‌ها هم همین است.»

غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده تهران و رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی، روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با وبسایت‌خبری خبرآنلاین اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد معتقد است که «این توانایی را دارد که با سرعت بیشتری کار کند ولی وجود قوه مقننه مانع از این سرعت است».

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: «منطق دیکتاتورها هم همین است که کافی است کشور را به ما بدهند و از ما بخواهند که تمام توانمان را در راه پیشرفت به کار بگیریم. رضاخان هم شاید همین منطق را داشت.»

وی در ادامه سخنان خود با تأکید به تعامل بالای مجلس با دولت، خاطر نشان کرد که به عنوان مثال، برخی از وزرای پیشنهادی دولت مورد توافق اکثریت مجلس نبودند اما به دلیل «اشاره لطیف رهبری» مجلس به آن وزرا رأی داد.

آقای مصباحی مقدم همچنین با اشاره به این‌که رئیس جمهور به استقلال و در رأس امور بودن مجلس اعتقادی ندارد گفت: «حتی از ایشان نقل هم کرده‌اند که لعنت بر بنیان‌گذار «تفکیک قوا». البته لابد منظورشان منتسکیو بوده است.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که در حال حاضر تنش میان دولت و مجلس بر سر ادغام چند وزارتخانه و برکناری سه وزیر بالا گرفته است.

در حالی که دولت معتقد است ادغام وزارتخانه‌ها نیازی به تأییدیه مجلس ندارد، شماری از نمایندگان تأکید کرده‌اند که این ادغام با تصویب مجلس رسمیت پیدا می‌کند و تا پیش از آن، عزل سه وزیر «اشکال قانونی» دارد.

آقای مصباحی مقدم روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با «غیرقانونی» خواندن عزل سه وزیر از سوی دولت تأکید کرد که هرگونه تغییر در وزارتخانه‌ها باید پس از تصویب مجلس اجرایی شود و افزود: «مناسبات دولت و مجلس باید بر اساس قانون اساسی باشد، نه خود محورانه.»

وی همچنین گفت: «گویا برداشت رئیس جمهور از قانون برنامه پنجم اینگونه بوده که می‌تواند قانون اساسی را هم نقض کند.»

روز شنبه محمود احمدی‌نژاد طی حکمی وزرای نفت، صنایع و معادن و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی را رسما برکنار کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به این اقدام محمود احمدی‌نژاد تأکید کرد که علیرغم حکم آقای احمدی‌نژاد، این سه نفر از لحاظ قانونی همچنان وزیر هستند و باید به سر کار خود بازگردند تا ادغام وزارتخانه‌ها روال قانونی خود را طی کند.

رحیمی: پشتوانه دولت نه رمالی که دانش و علم است


همچنین روز شنبه و یک روز پس از آن‌که احمد‌جنتی، افرادی را به توسل به «راه‌های ناجور و طلسم و کارهای رمالی» متهم کرد، محمدرضا رحیمی تأکید کرد: «عده‌ای از رمالی و جن و اینگونه مسائل صحبت می‌کنند و آن را به دولت نسبت می‌دهند. مگر با جن و یا رمالی می‌شود کشور را اداره کرد؟»

وی همچنین با طرح این سؤال که آیا می‌توان با رمالی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرایی کرد، گفت: «چطور این مسائل را به دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور علمی که استاد دانشگاه علم و صنعت است، نسبت می‌دهند؟»

در چند وقت گذشته شمار زیادی از مقام‌ها و شخصیت‌های جمهوری اسلامی از توسل تیم محمود احمدی‌نژاد به جن‌گیران و رمالان خبرداده‌اند که در پی آن مقام‌های قضایی خبر از دستگیری شماری جن‌گیر و رمال داده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور در رد این اظهارات گفت: «آیا با فال گرفتن و چرتکه انداختن می‌تواند ماهواره به آسمان فرستاد؟... پشتوانه تمام این مسائل علم است و همه عالمان جهان نوری متصل به نور الهی هستند.»

وی تأکید کرد که دولت دهم، دولتی علمی است که با پشتوانه دانش و علم پیش‌رفته است.

روز جمعه و یک روز پیش از اظهارات آقای رحیمی، اسفندیا رحیم‌مشایی نیز نسبت به حملات گسترده مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش واکنش نشان داد و اظهار کرد که برخی «خواص» در روزهای اخیر «منویات درونی» خود را نشان دادند و «دستشان پیش ملت» رو شده است.
XS
SM
MD
LG