لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۸

نازنین خسروانی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد


نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار
نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار
گزارش‌ها حاکی از آن است که نازنین خسروانی، روزنامه نگاری که پیشتر بیش از ۴ ماه در زندان اوین و در حبس به سر می‌برد، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش وبسایت خبری کلمه فریده غیرت، وکیل این روزنامه‌نگار گفته است که حکم خانم خسروانی روز شنبه، ۲۷ فروردین به وی ابلاغ شده و به استناد این حکم، دادگاه انقلاب موکل وی را به اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

نازنین خسروانی در حال حاضر در خارج از زندان به سر می‌برد و خانم غیرت تأکید کرده است که در مهلت قانونی ۲۰ روزه، از دادگاه تقاضای تجدید نظر در حکم موکلش را خواهد کرد.

خانم خسروانی که سابقه فعالیت در روزنامه‌های اصلاح طلبی چون نوروز، بهار، کارگزاران و شرق را در کارنامه کاری خود دارد در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد.

دادستان تهران اتهام وی را «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان کرد، اگرچه مادر وی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا ضمن تکذیب این اتهام، تأکید کرد که نازنین خسروانی در زمان دستگیری بیش از یک‌سال بود که با هیچ روزنامه‌ای کار نمی‌کرد.

این روزنامه‌نگار در تاریخ ۲۴ اسفند‌ماه و پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش کلمه، دادگاه بدوی خانم خسروانی در تاریخ ۱۹ بهمن برگزار شد و این‌بار پس از درخواست تجدید نظر از سوی وکیل وی، پرونده برای تصمیم‌گیری نهایی به دادگاه تجدید نظر منتقل خواهد شد.
XS
SM
MD
LG