لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۲

کمپین و تظاهرات در نیویورک برای آزادی آمریکایی‌ها از ایران


پوستر فراخوان تجمع روز جمعه در نیویورک
پوستر فراخوان تجمع روز جمعه در نیویورک
با نزدیک شدن موعد دادگاه جاش فتال و شین باوئر، دو شهروند آمریکایی زندانی در ایران، که همزمان است با دومین سالگرد حبس آن‌ها، کمپینی اینترنتی در حمایت از این دو نفر به راه افتاده است.

علاوه بر این قرار است همزمان با زمان دادگاه، حامیان این دو نفر مقابل سازمان ملل در نیویورک گرد هم بیایند.

وب‌سایت «تو یرز، تو لانگ» که نامش اشاره دارد به طولانی بودن مدت زمان حبس جاش فتال و شین باوئر، که مستقل از خانواده‌های این دو نفر فعالیت می‌کند، از حامیان این دو شهروند آمریکایی خواسته است که تا موعد دادگاه، ۳۱ ژوئیه، هر روز به دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در واشینگتن زنگ بزنند و خواستار آزادی آن‌ها شوند.

حدود دوسال پیش از این جاش فتال و شین باوئر به همراه سارا شورد در مرز ایران و عراق بازداشت و سپس در ایران به جاسوسی متهم شدند. پس از آن مقامات جمهوری اسلامی با آزادی موقت سارا شورد موافقت کردند، اما دو نفر دیگر همچنان در حبس به سر می‌برند.

حال این وب‌سایت در کمپینی با نام «یک میلیون صدا»، از حامیان این دو نفر خواسته تا با تماس با دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا بگویند: «من از طرفداران شین باوئر و جاش فتال هستم. می‌دانم که این دو نفر جاسوس نیستند و از شما می‌خواهم ‌آن‌ها را آزاد کنید و بگذارید فردا به کشورشان و نزد خانواده‌هایشان بازگردند.»

«تو یرز، تو لانگ» همچنین با باز کردن صفحه‌ای در فیس‌بوک، برای تجمعی صلح‌آمیز در روز جمعه مقابل سازمان ملل در نیویورک و درخواست برای آزادی جاش فتال و شین باوئر، فراخوان داده است.

وب‌سایت «تو یرز، تو لانگ» که نوام چامسکی، زبان‌شناس شناخته شده، کریم سجادپور، تحلیل‌گر، و نازنین بنیادی، بازیگر و سخنگوی سازمان عفو بین‌الملل آمریکا، از حامیان آن هستند، تأکید کرده است که مستقل از خانواده‌های باوئر و فتال فعالیت می‌کند و قصد دارد از این پس فراخوان‌های متفاوتی را در حمایت با جاش فتال و شین باوئر منتشر کند تا جمهوری اسلامی بداند که «جهان نظاره‌گر آن‌هاست و خواستار آزادی فوری باوئر و فتال است».
XS
SM
MD
LG