لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۴

احمدی‌نژاد: حرف‌هایی هست که بعداً خواهم گفت


محمود احمدی‌نژاد که سخنان اخیرش در استان خوزستان خبرساز و واکنش‌برانگیز شده است، بار دیگر در سخنانی گفته «حرف‌هایی هست که بعداً خواهم گفت».

به گزارش خبر آنلاین، از وبسایت‌های نزدیک به اصول‌گرایان منتقد دولت، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در شهر قم گفته است: «حرف‌هایی هست که بعداً اگر خدا عمری دهد خواهم گفت.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او همچنین گفته است منتقدانش «دوزار در جیب مردم می‌گذاریم جیغ می‌زنند ولی هزاران میلیارد تومان را می‌برند.»

محمود احمدی‌نژاد که حدود سه ماه دیگر تا پایان ریاست‌جمهوری هشت‌ساله‌اش باقی مانده، یک روز پیش در دوم اردیبهشت، در جریان سخنرانی خود در شهر هفتکل استان خوزستان ادعا کرد که منتقدان او در داخل کشور تهدیدش کرده‌اند و گفته‌اند که «اگر روت را زیاد کنی، پدرت را درمی‌آوریم».

آقای احمدی‌نژاد سپس در واکنش به این منتقدان، بی‌آنکه به نام و مقام آنها اشاره‌ کند، تهدید به افشاگری کرد و گفت که اگر «گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم، دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت».

محمود احمدی‌نژاد در هشت سال ریاست جمهوری اش بارها تهدید به افشای نام «مفسدان» اقتصادی کرده است و از جمله پیش از این از فهرستی ۳۰۰ نفره سخن گفته بود که متشکل از «مفسدان اقتصادی» است؛ فهرستی که در «جیب» اوست و می‌خواهد آن را منتشر کند، اما تاکنون آن را منتشر نکرده است.

این سخنان محمود احمدی‌نژاد، انتقادهای شماری از نمایندگان مجلس ایران را نیز بر انگیخت.

از جمله ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت با انتقاد از اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در سفر به خوزستان گفت: «در شأن دومین شخصیت کشور نیست که از چنین ادبیاتی در سخنرانی‌اش استفاده کند... اگر کسی چنین جرأتی پیدا کرده که به شخص دوم مملکت بگوید «اگر رویت را زیاد کنی، پدرت را در می‌آوریم، کتک می‌زنیم»، آقای رئیس جمهور این افراد را معرفی کند تا خود مردم با چنین افرادی برخورد کنند.»

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از آغاز دور چهارم سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در سه ماهه پایانی دولت دهم گفت: «هم‌اکنون که سه ماه بیشتر از عمر دولت احمدی‌نژاد باقی نمانده است، سفرهای استانی چه معنایی غیر از تبلیغات می‌تواند داشته باشد؟ هنوز از سفر اول مصوباتی وجود دارد که اجرایی نشده اند، باید پرسید سفر چهارم به چه دلیل قرار است انجام شود.»

مهدی دواتگری، نماینده مراغه، نیز در تذکری گفت: «به‌راستی علت خودداری رئیس‌جمهور از اعلام این اسامی و تهدیدهای پیاپی چیست؟ من از رئیس‌جمهور سئوال می‌کنم این رفتار بلوف است، یا این‌که خود نگران افشاگری متقابل هستید؟»

این نماینده مجلس خواستار «برخورد قانونی دادستانی با مصادیق تشویش افکار عمومی» شد که تلویحاً به همین سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد اشاره داشت.

در ماه‌های اخیر و با نزدیک شدن به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، بسیاری از اصولگرایانی که پیش از این حامی محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند، اکنون به منتقدان او تبدیل شده‌اند.

از جمله این چهره‌ها حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان است که پیشتر دولت محمود احمدی‌نژاد را «محبوب‌ترین دولت در تمام سال‌های پس از انقلاب» نامیده بود.

سرمقاله آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت، حاوی حملات شدیدی به محمود احمدی‌نژاد بوده است و در آن رئیس جمهور ایران فردی «ترسو»، «بلوف‌زن» و «بی‌صداقت» توصیف شده که «نگران» افشای پرونده‌های اطرافیان خود است.

آقای احمدی‌نژاد در سخنان خود در قم همچنین در دفاع از شخصیت هوگو چاوز، رئیس جمهوری پیشین ونزوئلا، گفته است: «چاوز در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام [خمینی] را می‌آورد و می‌گفت راه ما راه امام است. او می‌گفت هرچه جمهوری اسلامی بگوید، قبول دارم و سوال ندارم. به طور مثال در ماجرای غزه به او زنگ زدم و گفتم باید کاری کرد و پس از اتمام آن گفت‌وگو، با وزارت خارجه کشورش تماس گرفت و گفت که سفیر صهیونیست‌ها را بیرون بیندازند.»

به گفته آقای احمدی‌نژاد، «در مراسم تشییع‌جنازه چاوز در صف مردم ایستاده بودم و مردم فریاد "ویوا ایران" یعنی زنده باد ایران را سر می‌دادند. البته "ویوا احمدی‌نژاد" هم زیاد می‌گفتند.»

پیام تسلیت ستایش‌آمیز محمود احمدی‌نژاد برای درگذشت هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا و نحوه شرکت او در مراسم بزرگداشت او در کاراکاس در اسفندماه مایه اعتراض شماری از روحانیون در قم و تهران شده بود.

از جمله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شیوه ابراز همدردی رئیس جمهوری ایران در مراسم تشییع آقای چاوز را «مسخره‌بازی» نامید و به بوسیدن تابوت چاوز توسط او اعتراض کرد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم نیز حاشیه‌های این مراسم را «شرم‌آور» و «دردناک» خواند و خواستار تذکر «علما» شد. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز در نمازجمعه تهران با انتقاد از پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد به مناسبت درگذشت هوگو چاوز، او را توصیه به «خواندن کتاب» کرد و گفت که «چه دلیلی دارد آدم هر چه از دهانش درمی‌آید بگوید».
XS
SM
MD
LG