لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

احمدی‌نژاد: برخی از قبل از انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند


محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه، اول اردیبهشت‌ماه، در سفر خود به استان خوزستان گفت که برخی در کشور در کار شورای نگهبان دخالت می‌کنند و در عین حال از این که افرادی خود را «صاحب» ملت می‌دانند، انتقاد کرد.

رییس جمهوری اسلامی که در چهارمین سفر استانی خود به خوزستان، در مصلای شهر اهواز سخنرانی می‌کرد، با بیان این‌که «بعضی‌ها جوری حرف می‌زنند، انگار قیم و صاحب ملتند»،گفت: «کار، کارملت است. رای، رای ملت است. میزان،‌ رای ملت است.»

وی افزود: «بعضی‌ها نشسته‌اند از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند. آقا تو چه کاره هستی؟ به چه حقی اظهار نظر می‌کنی راجع به دیگران؟»

به نظر می‌رسد این اظهارات واکنشی به سخنان روز ۲۸ فروردین ماه صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، باشد که از شورای نگهبان خواست تا «جهات نظارتی خود را تشدید کند» و به کسانی که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارند هشدار داد که شورای نگهبان و قوه قضاییه، فعالیت‌های آنان را رصد می‌کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:01:52 0:00
لینک مستقیم

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی روز یکشنبه خود برخی از افراد و گروه‌های سیاسی درون حکومت جمهوری اسلامی ایران را به «انحصار طلبی سیاسی» متهم و برای چندمین بار بر اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای که در سخنان نوروزی خود گفته بود یک رای بیشتر ندارد، تاکید کرد.

وی خواستار حضور «همه سلایق و افراد مومن به کشور و انقلاب» در انتخابات شد و افزود: «امروز یک انتخابات پرشور ۵۰ میلیون با یک منتخب با رای بالا، همه شرایط داخلی و بین‌المللی را به نفع ملت ایران تغییر خواهد داد.»

محافظه‌کاران نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد برای پیروزی اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تلاش می‌کند و دولت را متهم می‌کنند که از منابع دولتی به نفع کاندیدای منتخب خود استفاده می‌‌کند.

اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر پیشین آقای احمدی‌نژاد و از نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی به او محسوب می‌شود که گسترش فعالیت‌هایش در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، شائبه نامزدی او در این انتخابات را قوت بخشیده است.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ برگزار شود. بیش از ۱۰ چهره اصولگرای برای شرکت در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

«گفتیم می‌توانم ۲۵۰ هزار تومان یارانه بدهیم، داد و بیداد کردند»

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم اهواز گفت که برخی در کشور نمی‌خواهند ثروت در بدنه اجتماعی توزیع شود و این افراد را به «جوسازی» متهم کرد.

وی با بیان این‌که اجرای طرح سهام عدالت، مسکن مهر و هدفمندی با اعتراض این افراد همراه شده است، افزود: «گفتیم به جای ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به خدا می‌شود ۲۵۰ هزار تومان به هر ایرانی داد... داد و بیداد [کردند]. یک کس دیگری احتکار کرده، یک کس دیگری بازار ارز را به هم ریخته، یک کس دیگری تحریم کرده، این‌ها رو می‌گذارند کنار، مدام می‌گویند این مال هدفمندی است. هدفمندی چه گناهی کرده؟ هدفمندی پول مردم توی جیب مردم است.»

آقای احمدی‌نژاد پیشتر نیز سخنان مشابهی در مورد افزایش میزان یارانه‌ها مطرح کرده بود.

وی روز یکشنبه افزود «دولت در عرصه اقتصادی چندین بار اقدام کرده است که ثروت را در بدنه اجتماعی توزیع کند» و در ادامه عده‌ای را متهم کرد که با مخالفت با این طرح‌های دولت، به گفته وی «نمی‌خواهند بگذارند توده‌های مردم قدرت پیدا کنند و فعال بشوند».

هدفمندی یارانه، یکی از موارد اصلی اختلاف بین دولت و مجلس است و در حالی که دولت بر اجرای فاز دوم این طرح تاکید می‌کند، مجلس معتقد است که اجرای آن به گونه‌ای که دولت در نظر دارد، تبعات ناگوار اقتصادی از جمله تورم شدید در پی خواهد داشت.

سفر محمود احمدی‌نژاد به خوزستان، ۱۰۲‌مین سفر استانی وی به شمار می‌رود.

در این سفر اسفندیار رحیم‌مشایی، مجتبی ثمره هاشمی، دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد، حمید بقایی و مسعود زریبافان، معاونان وی، حسن موسوی، رییس دفتر او و غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، محمود احمدی‌نژاد را همراهی می‌کنند.
XS
SM
MD
LG