لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۹

ده‌ها کشته و زخمی در حمله انتحاری به مسجدی در پاکستان


حمله انتحاری روز جمعه در مسجدی در منطقه خیبر انجام شده است
حمله انتحاری روز جمعه در مسجدی در منطقه خیبر انجام شده است
به دنبال انفجار بمب در مسجدی واقع در منطقه مرزی میان پاکستان و افغانستان دست کم ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس علاوه بر این شمار مجروحان این حمله انتحاری را حدود ۸۰ نفر اعلام کرده است.

این حادثه روز جمعه و همزمان با برگزاری نماز جمعه در مسجدی در منطقه باگیاری در دره خیبر در نزدیکی مرز افغانستان روی داد. هنگام انفجار بمب حدود ۲۵۰ نمازگذار سرگرم اقامه نماز جمعه بودند. طارق حیات خان یکی از مقام‌های محلی در این باره گفت:« فرد بمب‌گذار با پای پیاده وارد مسجد شد و هنگام اقامه نماز بمب همراه خود را منفجر کرد.»

به گفته یکی مقام‌های محلی منطقه خیبر ساختمان مسجد باگیاری در جریان انفجار بمب به طور کامل فرو ریخته است. امدادگران تاکنون ۴۸ جسد را از زیر آوار خارج کرده‌اند. مقام‌های محلی می‌گویند، ممکن است شمار قربانیان این حمله انتحاری بیش از این تعداد باشد. تلاش برای یافتن اجساد دیگر در زیر ویرانه‌های مسجد همچنان ادامه دارد.

منطقه خیبر واقع در شمال غرب پاکستان از مدت‌ها پیش شاهد حملات پی در پی ستیزه‌جویان اسلام‌گرا به کامیون‌هایی بوده است، که تدارکات مورد نیاز نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان را از طریق پاکستان به این کشور حمل می کنند.

در تحولی دیگر وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه از آمریکا خواست به حملات موشکی در متاطق قبیله نشین واقع در شمال غرب پاکستان پایان دهد. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه پاکستان این حملات که معمولاً با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین صورت می‌گیرد، اقدامی «سازنده» به شمار نمی‌آید و نقض حاکمیت پاکستان محسوب می‌شود.

از ماه اوت سال ۲۰۰۸ تاکنون آمریکا بیش از ۳۵ بار به اهدافی در مناطق قبیله‌نشین شمال غرب پاکستان حمله کرده است که در جریان این حملات بیش از ۴۳۰ نفر کشته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG