لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

حمله به سایت‌های نزدیک به جنبش سبز همزمان با تظاهرات ۲۵ بهمن


همزمان با برگزاری تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه در ایران، برخی از سایت‌های اینترنتی، که اقدام به انتشار اخبار مربوط به این راهپیمایی می‌کردند، و نیز سایت‌های متعلق به مخالفان دولت در ایران با حملات سایبری روبرو شده و دچار اخلال شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، سحام نیوز، که از جمله دیدگاه‌های مهدی کروبی، دبیر کل این حزب را منعکس می‌کند، روز دوشنبه و همزمان با تظاهرات هواداران جنبش سبز در ایران از دسترس خارج شده است.

همچنین سایت کلمه، متعلق به میرحسین موسوی، یکی دیگر از رهبران مخالفان دولت در ایران نیز در برخی ساعت‌های روز دوشنبه با اختلال همراه شد و امکان دسترسی به آن وجود نداشت.

عصر روز دوشنبه و همزمان با بالا گرفتن تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه در تهران پورتال اینترنتی بالاترین نیز که به ویژه آخرین اخبار و تصاویر مربوط به تظاهرات روز دوشنبه در آن انعکاس می‌یافت، از دسترس کاربران اینترنتی خارج شد.

در همین روز وب‌سایت مردمک نیز اختلال‌های مشابهی را تجربه کرده است.

در آستانه برگزاری تظاهرات روز دوشنبه، که به درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران برگزار شده است، مقام‌های جمهوری اسلامی همچنین اقدام به تشدید ارسال پارازیت روی امواج فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان مستقر در خارج از کشور کرده بودند.

از سوی دیگر سایت خبری آفتاب نیوز، که گفته می‌شود به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری نزدیک است، روز دوشنبه و به دنبال انتشار خبری در آن مبنی بر صدور مجوز برای تظاهرات روز دوشنبه از دسترس خارج شده است.

در همین حال سایت اینترنتی الف نیز روز دوشنبه از حملات «بی‌سابقه برای هک کردن سایت‌های خبری» در روزهای گذشته خبر داده و با اعلام هک شدن سایت‌های آفتاب نیوز و فرارو نوشته است: «مهاجمان موفق شدند خبری دروغ با عنوان موافقت وزارت کشور با درخواست دو نامزد شکست خورده انتخابات را از این دو سایت منتشر کنند.»

این در حالی است که خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران نزدیک است، در خبری درباره تظاهرات روز دوشنبه مخالفان دولت در تهران، از سایت خبری آفتاب به دلیل انتشار خبر «صدور مجوز تظاهرات ۲۵ بهمن»‌ به شدت انتقاد کرده است.

از سوی دیگر در روزهای گذشته نیز خبرهایی درباره هک شدن سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برخی دیگر از سایت‌های دولتی در ایران منتشر شده بود.
XS
SM
MD
LG