لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۱

امحای صد هزار دستگاهِ دریافت ماهواره در غرب تهران


دستگاه‌های دریافت ماهواره که روز یک‌شنبه امحا شد
دستگاه‌های دریافت ماهواره که روز یک‌شنبه امحا شد

کمتر از دو هفته پس از آن‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیاز به اصلاح قانون ممنوعیت استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای سخن گفت، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه مراسم امحای بیش از یکصد هزار دستگاه ماهواره گفت: «کسی که در مسند فرهنگی قرار می‌گیرد باید صادق و روراست باشد نه اینکه ببیند مردم از چه چیزی خوششان می‌آید و همان را بگوید.»

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح روز یک‌شنبه سوم مرداد، یکصد هزار دستگاه از ادوات دریافت ماهواره که اخیراً از منازل شهروندان ضبط شده‌بود، با حضور محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در غرب تهران امحا شد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۲ تیر خواستار اصلاح قانون ممنوعیت پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای شده و گفته‌بود که دست‌کم ۷۰ درصد مردم ایران دارای ماهواره هستند.

وزیر ارشاد افزوده‌بود که «می‌توان از ماهواره برای تبلیغ کالای فرهنگی بهره برد، اما این مسئله در شرایطی تحقق پیدا می‌کند که استفاده از ماهواره قانوناً مجاز شود».

وی اضافه کرده‌بود که در حال حاضر استفاده افراد از ماهواره «به کل غیرقانونی است، اما اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند. در واقع حداقل ۷۰ درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند».

محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اما روز یک‌شنبه خطاب به «کسی که در مسند فرهنگی قرار می‌گیرد» گفت که «ما در قبال فرهنگ جامعه نباید دروغ بگوییم.»

رئیس سازمان بسیج افزود: «برخی افراد بهانه‌شان برای استفاده از ماهواره آزادی گردش اطلاعات است البته ما با آزادی گردش اطلاعات هیچ مخالفتی نداریم و سال‌هاست که بسیجیان درخواست دارند تا تمام شماره حساب بانکی مسئولان در اختیار مردم قرار بگیرد اما در جریان اطلاعاتی که آنها از آن دم می‌زنند جریان فساد است.»

اشاره محمدرضا نقدی به مسئله انتشار فیش‌های مربوط به حقوق‌های بسیار بالای برخی از مسئولان دولت حسن روحانی است که در ماه‌های اخیر خبرساز شده‌است.

XS
SM
MD
LG