لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۶

اعلام آمادگی «قرارگاه ظفر» برای برخورد با «هنجارشکنان انتخابات»


فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی ایران از آمادگی این یگان‌ها در قالب «قرارگاه ظفر» برای برخورد با کسانی خبر داد که وی «هنجارشکنان در انتخابات» نامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسن کرمی که روز چهارشنبه، پنجم اسفند، در حاشیه نشست تخصصی قرارگاه ظفر، ویژه انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی سخن می‌گفت افزود که «قرارگاه ظفر پشتوانه ناجا در مأموریت‌هاست».

وی تأکید کرد که «یگان ویژه از مدت‌ها قبل از انتخابات نیز نسبت به ارتقاء آمادگی رزمی، عملیاتی و آمادگی بصیرتی خود اقدام کرده است؛ در این راستا، از ابتدای سال جاری نیز آموزش به دیگر واحدهای نیروی انتظامی در سراسر کشور را دستور کار خود قرار داده‌ است».

اسکندر مؤمنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفته‌ بود که «هدف از استقرار و راه‌اندازی قرارگاه ظفر در نیروی انتظامی، اجرای ماموریت‌های بسیار مهم در داخل و خارج از شهر است» و این قرارگاه «از مجهزترین امکانات» برخوردار است.

در حالی که تا برگزاری انتخابات دو روز باقی مانده است، هشدارهای مقامات انتظامی ایران نسبت به برخورد با آن چه «گروه‌های خودسر» و «هنجارشکنان» می‌نامند افزایش یافته است.

این مقامات جزئیاتی در مورد تعریف اصطلاحات «گروه‌های خودسر» و «هنجارشکنان» ارائه نکرده‌اند، اما این اصطلاحات پیش از این از سوی این مقامات برای اشاره به معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ استفاده شده‌ است.

در ارتباط با افزایش هشدارهای یادشده، حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، روز دوشنبه اعلام کرد که پلیس تهران «در زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی با هواداران جناح‌های سیاسی که اقدام به برگزاری میتینگ و یا هرگونه تنش و درگیری کنند، بر اساس قانون برخورد می‌کند».

پیش از او، حسین اشتری، فرمانده پلیس ناجا، نیز روز یک‌شنبه گذشته در مورد آن چه «گروه‌های خودسر» نامید هشدار داده و خبر داد که ۲۵۰ هزار نفر از مأموران نیروی انتظامی «امنیت انتخابات» را برقرار خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG