لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

اعزام یک ناوشکن ژاپنی برای همراهی کشتی آمریکایی در منطقه


ناو جنگی وینسون آمریکا که به سوی شبه‌جزیره کره در حرکت است
ناو جنگی وینسون آمریکا که به سوی شبه‌جزیره کره در حرکت است

ژاپن برای افزایش نقش خود در بحران شبه جزیره کره، یک ناوشکن را برای اسکورت یک کشتی آمریکایی در آب‌های منطقه اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ناوشکن هلیکوپتربر که ایزومو نام دارد، روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) بندر یوکوسوکا در نزدیکی توکیو را برای انجام مأموریت ترک کرده است.

این ناو ژاپنی قرار است یک کشتی آمریکایی را که مأموریت دارد به ناوگان کشتی‌های آمریکایی در منطقه سوخت‌رسانی کند، همراهی و محافظت کند.

ناوگروه جنگی «کارل وینسون» که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به سوی شبه جزیره کره اعزام شده، از جمله این ناوگان‌ها است.

رسانه‌های ژاپنی گزارش کرده‌اند که اعزام این ناوشکن پس از تغییرات قوانین این کشور و برای افزایش فعالیت‌های نظامی توکیو در خارج از مرزها صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده که ناو جنگی ایزومو در پایان مأموریت خود قرار است روز ۱۵ مه در یک رویداد دریایی بین‌المللی در سنگاپور شرکت کند.

تنش‌ها در شبه جزیره کره به‌دنبال فعالیت‌های موشکی اخیر کره شمالی افزایش یافته است.

در حالی که کره شمالی آمریکا را تهدید کرده که ناوگروه جنگی این کشور را مورد هدف قرار می‌دهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز فعالیت‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ را تهدید بالقوه برای سایر کشورها ارزیابی کرده است.

همزمان با اعزام ناوگروه جنگی کارل وینسون از سوی ترامپ به شبه جزیره کره، کره جنوبی نیز اقدام به نصب سامانه پدافند موشکی کرده است.

افزایش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی موجب شده پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان٬ خواستار میانجی‌گری کشوری ثالث میان دو کشور شده است.

وی گفته گر تنش‌های کنونی در شبه‌ جزیره کره به وقوع جنگی گسترده بینجامد، شمار قابل توجهی از انسان‌ها را به کام مرگ خواهد برد.

XS
SM
MD
LG