لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۱

فرزندان موسوی: ما را از بیماری پدرمان بی‌خبر نگه داشتند


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از پنج سال پیش بدون محاکمه در حصرخانگی به سر می‌برند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از پنج سال پیش بدون محاکمه در حصرخانگی به سر می‌برند.

فرزندان میرحسین موسوی، از رهبران اعتراضات سال ۸۸، می‌گویند که پدرشان در سه روز اخیر دچار بیماری گوارشی شده‌ است به‌ طوری‌که وی ظرف چند روز، چند کیلو وزن کم کرده و پزشکان ناچار به مراقبت‌هایی نظیر وصل کردن سرم به او شده‌ بودند.

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، گزارش می‌دهد که فرزندان موسوی در ملاقات هفتگی خود با پدرشان متوجه این امر شده‌اند و مسئولان حصر، کسالت میرحسین موسوی را از خانواده او پنهان نگه داشته‌ بودند.

این گزارش می‌نویسد که در حال حاضر میرحسین موسوی رو به بهبود و در سلامت جسمانی است، اما این محدودیت و بی‌خبری از وضعیت جسمانی او، دخترانش را به شدت نگران کرده‌ است.

دختران آقای موسوی می‌گویند به رغم هماهنگی‌ها و ملاقات‌های منظم هفتگی در ملاقات اخیر از ورود آنها به دروازه‌های محافظت که در اختیار سپاه است «به شکل برنامه‌ریزی‌شده» ممانعت شده و از نزدیک شدن دختران به محل حصر جلوگیری می‌کردند.

بنا بر این گزارش، خانواده آقای موسوی اعلام کرده‌ است که «ضمن ابراز نگرانی از بی‌خبری‌ها و اعتراض به عدم اطلاع از وضعیت سلامت پدر و مادر خود، خصوصاً در زمان‌هایی که کسالتی عارض می‌شود، مسئولیت هر اتفاق و ناراحتی جسمانی و ایجاد تشنج و بحران را متوجه مسئولین ذی‌ربط و دولت می‌داند».

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از اواخر سال ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

خانواده این سه نفر در سال‌های گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در هفته جاری، محمدعلی محسن‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در یکی از لشکرهای سپاه پاسداران، در اظهاری کم‌سابقه، درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت که آن‌ها «مفسد فی‌الارض» هستند و حکم چنین افرادی «اعدام» است.

هفته گذشته نیز محمدحسین صفار هرندی، مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران، میرحسین موسوی را متهم کرد که «امروز هم همچنان دچار توهم است و به همین دلیل توبه و عذرخواهی نمی‌کند».

ادامه حصر موسوی، کروبی و رهنورد و ادامه اظهارنظرهای تند مقامات در مورد آنها در حالی است که آزادی این افراد و دیگر زندانیان سیاسی از وعده‌های اصلی حسن روحانی، در مبارزات انتخابی خود پیش از رسیدن به مقام ریاست جمهوری بود.

حسن روحانی از جمله در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ گفته بود: «مشکل نیست شرایطی را در یک سال آینده بشود فراهم کرد که نه تنها آن‌هایی که در حصرند آزاد شوند بلکه حتی آن‌هایی که به خاطر سال ۸۸ در زندان هستند هم آزاد شوند».

آقای روحانی در یکی از آخرین اظهارات خود در این باره، اواخر آبان‌ امسال، در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا در پاسخ به این پرسش که «شما دو سال پیش وعده دادید که رهبران جنبش سبز، موسوی و کروبی، را آزاد خواهید کرد. آیا به وعده خود عمل می‌کنید؟»، به گفتن این جمله کوتاه بسنده کرد که «آن‌ها روزی آزاد خواهند شد».

XS
SM
MD
LG