لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

آغاز همکاری شرکت تلفن همراه ودافون با یک شرکت ایرانی


وُدافون، دومین شرکت بزرگ تلفن همراه جهان، روز سه‌شنبه، ۲۷ مهر، از آغاز همکاری خود با شرکت اینترنتی ایرانی های‌وب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بزرگ بریتانیایی ودافون قصد دارد طی همکاری خود با های‌وب، به این شرکت ایرانی ارائه‌کننده خدمات دسترسی به اینترنت، برای به‌روز کردن شبکه و زیرساخت‌های خود در ایران کمک کند.

روابط عمومی های‌وب نیز در وب‌سایت خود با درج این خبر نوشت که «این مشارکت دربردارنده بهره‌گیری های‌وب از توان فنی و تخصصی ودافون به‌ شکل انحصاری در بازار ایران است و های‌وب می‌تواند محصولات و خدمات ودافون را در بازار ایران عرضه نماید و به مشتریان بین‌المللی این شرکت در صورت ورود به ایران خدمات ارائه نماید.»

این خبر می‌افزاید که «ارائه پلتفرم اینترنت اشیاء ودافون که در ۴۸ کشور دنیا در حال بهره‌برداری است از جمله بخش‌های دیگر این مشارکت محسوب می‌شود.»

ودافون در سراسر اروپا، آفریقا، استرالیا، و مصر فعالیت دارد و دیه‌گو ماسیدا، مدیر اجرایی بازرهای مشترک ودافون، در مورد آغاز همکاری خود در ایران به رویترز گفت که های‌وب می‌تواند از این پس به تخصص جهانی ودافون دسترسی پیدا کند و مشتریان ایرانی نیز از این طریق «از خدمات باکیفیت شبکه» بهره خواهند برد.

پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های غربی و برچیده شدن بخشی از تحریم‌ها علیه ایران، بسیاری از شرکت‌های غربی به دنبال ورود به بازار ایران بوده‌اند.

در همین زمینه، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز ۱۷ مهر (۸ اکتبر) خبر داد که شرکت بزرگ آمریکایی تلفن همراه، ای‌تی‌اندتی (AT&T)، به تازگی در مشارکت با شرکت ایرانی رایتل، به مشتریانی در ایران که تلفن‌های همراه آمریکایی داشته باشند خدمات صوتی و داده ارائه می‌کند.

رایتل (RighTel) شرکتی کاملاً دولتی است و قرارداد این شرکت با ای‌تی‌اندتی که در ماه مارس منعقد شده اولین قرارداد در نوع خود در ایران است و در نتیجه آن ای‌تی‌اندتی اولین شرکت آمریکایی است که در ایران خدمات تلفن همراه ارائه می‌دهد.

مسعود دانشمند، از مقام‌های اتاق بازرگانی ایران، به نیویورک تایمز گفت که این مشارکت «گامی است در جهت درست» و «این‌ که با یک دستگاه تلفن همراه هم‌اینک هم در ایران و هم در آمریکا می‌شود تماس برقرار کرد نشانه حسن نیت طرفین است.»

بر اساس گزارش آماری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، ۲۲ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و ۹ میلیون نفر از اینترنت ای‌دی‌اس‌ال استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ موبایل در ایران به حدود ۹۷٫۵ درصد رسیده است.

ایران و شش قدرت جهانی در سال گذشته به توافقی دست یافتند که از یک سو برنامه اتمی تهران را محدود می‌کند، و از سوی دیگر به تحریم‌های مربوط به آن خاتمه می‌دهد.

برچیده شدن این تحریم‌ها علیه ایران تاکنون به ارتباط تجاری ایران با جهان در برخی زمینه‌ها کمک کرده است، اما در برخی زمینه‌های دیگر، ازجمله در حوزه بانکداری، همچنان با موانعی روبه‌رو است.

XS
SM
MD
LG