لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۱

سپاه: یک تیم جندالله که وارد ایران شده‌بود منهدم شد


محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران.
محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران می‌گوید یک تیم از افراد جندالله که وارد خاک ایران شده‌بود تا «در تعطیلات نوروز در اجتماعات مردمی عملیات خرابکاری انجام دهد» به طور کامل منهدم شده و «برخی از عناصر آن» کشته و دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد پاکپور با اعلام این خبر گفت که «چند تیم خرابکاری» باقی‌مانده از گروه عبدالمالک ریگی که در خارج از کشور مستقر هستند، قصد داشتند در ایام نوروزی «در مناطق مرکزی و مرزی» ایران «عملیات تروریستی انجام دهند» که یکی از این تیم‌ها که به خاک ایران وارد شده‌بود هم‌اینک منهدم شده‌است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: «تجهیزات و مواد منفجره زیادی نیز از اعضای این گروهک به دست آمده‌است که در آینده نزدیک توضیح بیشتری در این خصوص داده می‌شود.»

دو هفته پیش از این در نهم فروردین، سپاه پاسداران بدون نام بردن از گروه جندالله اعلام کرد که «یک گروه تروریستی در جنوب شرقی ایران متلاشی شده‌است» و یک نفر از افراد این گروه کشته و دو نفر نیز بازداشت شده‌اند.

گروه جندالله که در جنوب شرقی ایران فعال است از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون در عملیات‌های مختلف و از جمله بمب‌گذاری‌های انتحاری که به مرگ ده‌ها تن انجامیده دست داشته‌است. دولت آمریکا نیز این گروه را در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار داده‌است.

عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه جندالله، سی خردادماه ۸۹ به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» در زندان اوین به دار آویخته شد.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، نهم تیرماه سال گذشته گفت هرچند کشته شدن عبدالمالک ریگی «ضربه مهلکی» به گروه وی زده ولی این گروه از بین نرفته و، به گفتهٔ وی «تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس»، به کار خود ادامه می‌دهد.

اسماعیل احمدی مقدم در همان روز هم‌چنین از مسدود شدن تمامی مرزهای شرقی ایران تا پایان برنامه پنجم خبر داد و اظهار داشت که «بیش از ۹۰ درصد مرزهای شرقی کشور مسدود شده و امکان تردد برای کاروان‌های مواد مخدر و حیوانات و تردد خودروها ممکن نیست و با تلاشی که صورت می‌گیرد تا پایان برنامه پنجم توسعه در تمامی مرزهای شرقی حتی برای تردد افراد پیاده نیز امکانی وجود نخواهد داشت.»
XS
SM
MD
LG