لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۲

سپاه: یک گروه «تروریستی» در جنوب شرقی ایران متلاشی شد


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد که «یک گروه تروریستی در جنوب شرقی ایران متلاشی شده است.»

خبرگزاری ایرنا، روز چهارشنبه به نقل از روابط عمومی سپاه نوشت «در اين عمليات يک نفر از عناصر مزدور اين تيم به هلاکت رسيد، دو نفر بازداشت شدند و مقدارقابل توجهی تجهيزات ارتباطی، مهمات ومواد منفجره از جمله نارنجک و کمربندهای انفجاری از آنان کشف شد.»

نیروی زمینی سپاه همچنین افزود که اين گروه تروريستی طی چند روز گذشته وارد ایران شده بود.

سپاه پاسداران اطلاعات بیشتری از محل این عملیات نداده است. استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، در سال های گذشته شاهد درگیری بین نیروهای نظامی ایران و گروه «جندالله» بوده است.


گروه جندالله که در جنوب شرقی ایران فعال است از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون در عملیات‌های مختلف و از جمله بمب‌گذاری‌های انتحاری که به مرگ ده‌ها تن انجامیده دست داشته ‌است.

عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه جندالله، سی خردادماه ۸۹ به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» در زندان اوین به دار آویخته شد.

دولت آمریکا نیز این گروه را در لیست گروه ها و سازمان های تروریستی قرار داده است.

همچنین این استان مرزی از کانال‌های ورود مواد مخدر به ایران به شمار می‌رود و گزارش‌های پلیس حاکی از میزان بالای جرایم مربوط به حمل و قاچاق مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان است.

در آذرماه سال گذشته نیز دو عضو نیروی بسیج استان سیستان و بلوچستان در جنوب این استان کشته شدند. در بهمن ماه سال گذشته نیز مولوی مصطفی جنگی زهی امام جمعه مسجد خضرای اهل سنت شهر راسک در استان سيستان و بلوچستان به ضرب گلوله جان باخت.


XS
SM
MD
LG