لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۳

فرمانده بسیج: پیچیدگی فتنه‌های پیش رو از فتنه ۸۸ بسیار بیشتر است


محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین
محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین
محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، روز چهارشنبه هشدار داد که «در فتنه بعدی تشخیص حق از باطل بسیار دشوار خواهد بود و چه بسا منحرفان با علاقه ظاهری به عدالت و مهدویت و با نام صالحین رو در روی انقلاب بایستند.»

وی افزود که پیچیدگی فتنه‌های پیش رو «حتی با فتنه عمیق ۸۸ هم قابل قیاس نیست.»

در ماه‌های اخیر گروه‌های اصولگرا بارها درباره «فتنه جدید» و «جریان انحراف» در میان اصولگرایان هشدار داده و نوک پیکان حملات خود را متوجه اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، به ویژه اسفندیار رحیم مشایی، مسئول دفتر ریاست جمهوری، کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: «علی‌رغم عمقی که فتنه ۸۸ داشت و از همه ظرفیت‌های افراد به ظاهر موجه استفاده شد، در صحنه عمل ما با کسانی مواجه بودیم که آشکارا در روز قدس روزه‌خواری می‌کردند، با کفش نماز می‌خواندند و در ایام سوگواری به شادی و پایکوبی می‌پرداختند و شناخت ماهیت آن‌ها کار سختی نبود، اما در فتنه بعدی شرایط بسیار غبارآلود و تشخیص حق از باطل بسیار دشوارتر خواهد بود و ممکن است با عده‌ای مواجه شویم که با نام قرآن و نماز و علاقه ظاهری به عدالت و مهدویت، به مبارزه با ولایت برخیزند و چه بسا منحرفان با نام صالحین رو در روی انقلاب بایستند.»

محمدرضا نقدی افزود: «فتنه‌هایی که در آینده پیش روی ماست، پیچیده‌تر است و باید بدانیم آخرین فتنه آخرالزمان شبیه‌ترین آنها به حقیقت است و پیچیدگی آن حتی با فتنه عمیق ۸۸ هم قابل قیاس نیست.»

شخصیت‌ها و رسانه‌های اصولگرا در جمهوری اسلامی، اصطلاح «فتنه ۸۸» را برای اشاره به اعتراض‌های خیابانی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری به کار می‌برند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اظهار اینکه «جنس فتنه‌های بعدی با آنچه در فتنه ۸۸ دیدیم متفاوت خواهد بود» افزود: «پیچیدگی فتنه‌های آینده و شباهت بسیار زیاد آنها با جریان حق، قدرت بصیرت بسیار بیشتری می‌خواهد، لذا برای پیروزی بر فتنه‌های آخرالزمان باید بصیرت کسب کنیم.»

روز سه‌شنبه، حسین شریعتمداری، سردبیر کیهان و نماینده مستقیم رهبر جمهوری اسلامی در این روزنامه نیز اسفندیار رحیم مشایی را «همه‌کاره دولت» خوانده و متهم کرده است که با «باند منحرف و نفوذی» خود محمود احمدی‌نژاد را تحت نفوذ خود درآورده است.

آقای شریعتمداری در نوشته خود «باند نفوذی» آقای مشایی را متهم کرده است که افراد «کارآمد و متعهد» را از محمود احمدی‌نژاد دور کرده و جای آنها را با «بی‌خاصیت‌های گوش‌به‌فرمان» پر می‌کند.

چندی پیش محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در همین راستا، با محکوم کردن کسانی که به گفته وی «به بهانه دفاع از ولایت با روحانیت و مرجعیت مشکل دارند» گفت: «فتنه آینده که در حال اوج‌گیری است فتنه‌ای است که می‌خواهد از درون اصولگرایی در آید و بگوید اصولگرا است اما حوزه‌های علمیه و شریعت را قبول ندارد.»

محمدرضا باهنر افزود: «این فتنه عظیم در حال شکل‌گیری است و بیان مکتب ایرانی و تفکر لیبرال در مسائل فرهنگی در همین راستا است.»

اشاره وی به سخنان اسفندیار رحیم مشایی است که گفته بود جمهوری اسلامی باید از این پس «مکتب ایران» را به دنیا معرفی کند و «اگر ایرانیان نبودند، اسلام در توهم ناشی از ناسیونالیسم عربی مدفون می‌شد».

«کاری نکنید دکتر، مُهر را از دهان بردارد»

با افزایش تنش میان گروهی از اصولگرایان از یک‌سو و دفتر ریاست‌جمهوری از سوی دیگر، سایت «دولتِ یار» از رسانه‌های حامی دولت که توسط نزدیکان رحیم مشایی منتشر می‌شود روز سه‌شنبه هشدارهایی نسبت به عملکرد گروه مخالف خود داد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: «اگر موج تخریب دولت به همین شکل ادامه یابد و اعتراضات به اصطلاح رسانه‌ای به اغتشاشات خیابانی تبدیل شود و لات‌ها و شعبان بی‌مخ‌ها به سمت پاستور [که دفتر رئیس دولت در آن واقع است] حرکت کنند قطعاً گروه‌های معاند با ظاهر مشابه در آنها رخنه کرده و طولی نخواهد کشید کشور به عرصه زد و خوردهای خونین و بی‌قاعده تبدیل خواهد شد زیرا در آن صورت کسی طرف مقابلش را نخواهد شناخت.»

«دولت یار» در ادامه نوشت: «این یک اخطار نیست. به عنوان برادرانی که حالا در نظر شما از فتنه سبز هم خطرناک‌تر شده‌ایم به شما نصیحت می‌کنیم خود را به ورطه نابودی گروه‌های معاند قبلی نیندازید. کاری نکنید دکتر، مُهر را از دهان بردارد که اگر چنین شود با مردم خشمگینی طرف خواهید بود که فتنه شما را در نیمی از روز جمع خواهند کرد. اگر مردم عمق فساد و جنایات برخی‌ها را بدانند مطمئن باشید کاخ‌های شما را یکی بعد از دیگری فرو خواهند ریخت.»

تنش‌ها میان دو گروه یاد شده در روزهای اخیر در مسئله عزل و نصب وزیر اطلاعات نیز نمود یافته‌است.

این قضیه روز یک‌شنبه زمانی آغاز شد که رسانه‌های خبری ایران اعلام کردند حیدر مصلحی از سمت خود استعفا کرده و رئيس جمهور نيز با اين کناره‌گيری موافقت کرده است.

دلیل این امر را برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به مقامات جمهوری اسلامی اختلاف وزیر اطلاعات و رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد بر سر یکی از معاونان این وزارتخانه اعلام کردند.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، رسانه‌های خبری ايران اعلام کردند که رهبر جمهوری اسلامی با اين استعفاء مخالفت کرده و خواهان ادامه کار آقای مصلحی شده است.
XS
SM
MD
LG