لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۶

ناصر حجازی درگذشت


ناصر حجازی، دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران
ناصر حجازی، دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران
ناصر حجازی، دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران که در بیمارستان کسری در تهران بستری بود بامداد روز دوشنبه، دوم خرداد ۹۰، در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، وی ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه روز دوشنبه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه درگذشته‌است و اصغر حاجیلو، از دست‌اندرکاران فوتبال ایران، این خبر را در همین روز در جمع خبرنگاران اعلام کرده‌است.



حجازی از یک سال و نیم پیش به بیماری سرطان ریه مبتلا شد و جمعه گذشته در حین تماشای بازی استقلال تهران و پاس همدان از هوش رفت و به بیمارستان منتقل شد.

«فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال»، ناصر حجازی را دومین دروازه‏‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌است.

حجازی در دوران مربی‌گری خود، تیم استقلال تهران را به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان و جام حذفی ایران رساند.

بنا بر گزارش‌ها، آتیلا حجازی فرزند ناصر حجازی روز دوشنبه میان جمعیت حاضر در روبه‌روی منزل پدری خود حاضر شد و گفت: «به دلیل اینکه قرار است مردم از شهرستان بیایند مراسم خاک‎سپاری چهارشنبه برگزار می‎شود. ما می‎خواستیم ۷ صبح از بیمارستان او را در ورزشگاه شهید شیرودی تشییع کنیم اما شورای تامین تهران این اجازه را نداد و گفتند مشکل ایجاد می‎شود.»



وی افزود: «تصمیم گرفتیم جنازه پدرم از بیمارستان به منزل منتقل شود و سپس پیکر او در آرامگاهی نزدیک منزلمان که دو دقیقه بیشتر راه نیست دفن کنیم. می‏‌خواهیم نزدیک او باشیم تا بتوانیم همیشه در کنارش باشیم.»

پسر ناصر حجازی در ادامه گفت که ناصر حجازی «همیشه عاشق مردم بود و همه‎چیز را برای مردم می‎خواست» و گفته بود «دوست دارد همه هوادارانش در مراسم خاک‎سپاری‎اش باشند.»

انتقادات ناصر حجازی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت دهم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کرد و مصاحبه‌های وی در این مورد، حتی در اوج بیماری‌اش، واکنش تند سایت‌های حکومتی را در پی داشت و رجا نیوز در یادداشتی صریح، به او اخطار داد که «پای خود را از گلیمش درازتر نکند.»

ناصر حجازی به سایت خودش گفته بود: «به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده‌است. دولت می‌گوید چهل هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟ مردم ایران روی گنج خوابیده‌اند. دولت حق ندارد به مردم کمک کند، دولت باید کار کند، خدمت کند و زحمت و دسترنج مردم را دودستی تقدیم آنها نماید.»


به نوشته خبرگزاری مهر،حجازی دارای دو فرزند به نام‌های آتوسا و آتيلاست که هردو فوتباليست بوده‌اند. آتيلا چند سال در تيم استقلال تهران بازی می‌کرد و آتوسا هم نخستين کاپيتان تيم ملی فوتسال بانوان ايران بود. دامادش (همسر آتوسا) سعيد رمضانی هم بازيکن حرفه‌ای فوتبال است و فرزند آنها نيز اميرارسلان نام دارد.

ناصر حجازی روز ۲۸ آذرماه سال ۱۳۲۸ در تهران ديده به جهان گشود. وی همراه با چهار خواهر و يک برادرش در خانواده‌ای هشت نفری زندگی می‌کرد. پدرش متولد تبريز بود و آژانس املاک داشت.

علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال، روز دوشنبه با حضور در جمع علاقه‌مندان ناصر حجازی که مقابل منزل او جمع شده بودند خبر داد که پیکر ناصر حجازی، روز چهارشنبه پس از تشییع جنازه از ورزشگاه آزادی، در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا دفن می‌شود.
XS
SM
MD
LG