لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۰

وضعیت وخیم ناصر حجازی در بخش مراقبت‌های ویژه


امیر قلعه نویی در کنار ناصر حجازی
امیر قلعه نویی در کنار ناصر حجازی
«برای اسطوره دعا کنید.» این جمله، از صبح امروز، تیتر بسیاری از وبلاگ‌ها و سایت‌ها شده است. خبر انتقال مجدد ناصر حجازی به بیمارستان و از دست رفتن قوای هوشیاری او، پوشش چشمگیری در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

سایت‌های خبری در ایران نوشته‌اند که اشک‌های اعضای خانواده حجازی، لحظه‌ای بند نمی‌آید و واکنش آ‌ها به بستری شدن نماد صراحت کلام در فوتبال ایران، تفاوتی آشکار با دفعات قبلی دارد.

پزشک معالج ناصر حجازی در مورد آخرین وضعیت او گفته است: «در حال حاضر مواد مغذی را از طریق لوله به بدن او می‌رسانیم. اما واقعیت این است که حجازی در وضعیت بدی به‌سر می‌برد و فقط دعای مردم است که می‌تواند حالش را بهتر کند.»

مستطیل سبز، آخرین نگاه

ناصر حجازی روز گذشته و در بین دو نیمه دیدار استقلال تهران و همدان پاس به کما رفت و به بیمارستان کسری منتقل شد.

آخرین نگاه‌های او پیش از وضعیت کما، خیره شدن به مستطیل سبز بود و تیمی که بخش عمده‌ای از سال‌های عمرش را در ان سپری کرد؛ یعنی آبی‌پوشان استقلال.


چشم‌های حجازی زمانی بسته شد که فصل جاری لیگ بر‌تر نیز به پایان رسید. اما او در دو سال گذشته نیز بار‌ها در مبارزه با سرطان، موفق ظاهر شده و مجدداً به خانه بازگشته است.

حمایت حجازی از پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال نیز آخرین اظهارات او درباره تیمی بوده که به زعم هوادارانش فصلی رویایی را سپری نکرده است.

حجازی هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان کسری بسر می‌برد، به دلیل وخامت حالش زیر دستگاه نگه دارنده قرار دارد.


با این حال خبر خونریزی مغزی ناصر حجازی که در برخی سایت‌های غیر رسمی بازتاب داشت، هنوز توسط پزشکان تایید نشده است. متخصصانی که وضعیت او را زیر نظر دارند، فقط درصد ناچیز هوشیاری‌اش را تایید کرده‌اند.

آتیلا حجازی پسرش نیز شرایط خوبی ندارد و خودش هم یک بار به خاطر افت فشار، به اورژانس بیمارستان رفته است.


انتقادات ناصر حجازی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت دهم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کرد و به زعم اصحاب رسانه، محبوبیت او را نزد افکار عمومی و حتی کسانی که چندان علاقه‌ای به عرصه ورزش ندارند، دو چندان کرد.

ناصر حجازی به سایت خودش گفته بود: به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بد‌تر هم شده است. دولت می‌گوید چهل هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟ مردم ایران روی گنج خوابیده‌اند. دولت حق ندارد به مردم کمک کند، دولت باید کار کند، خدمت کند و زحمت و دسترنج مردم را دودستی تقدیم آنها نماید.

او به قبض گاز و هزینه‌های غیرمتعارف خدمات عمومی اشاره کرده و در ادامه گفته بود: «اگر مردم عادی شرایط امروز من را داشتند و با یک بیماری پر هزینه روبرو شوند چه باید بکنند؟ بروند بمیرند؟ من ناصر حجازی هستم. عمری از من گذشته است. هیچ ابایی هم ندارم که اگر من را ببرید و با شلیک دو گلوله به زندگی‌ام خاتمه دهید. اگر نمی‌توانید رفاه مردم را فراهم سازید بروید.

حجازی در پاسخ به این سوال که دولت حتماً از نظر کار‌شناسان بسیاری استفاده کرده است، گفته بود: «اتفافاً برای من هم جای سوال است که مگر این‌ها کار‌شناس ندارند؟ از کجا این یارانه‌ها را آورده‌اند؟ آخر یک کارگر که ماهی چهارصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و باید سه برابر مبلغی که دولت می‌دهد به آنها برگرداند، چطور زندگی کند؟ نتیجه‌اش می‌شود فقر و فقر یعنی فساد، فحشا، طلاق. از کدام کار‌شناس صحبت می‌کنید؟»

کارگران، کارخانه‌ها و تولید کننده‌ها، مهاجرت چشمگیر نخبگان علمی به خارج از کشور از جمله نکات دیگری بود که حجازی ترجیح داد به جای بحث‌های فنی درباره فوتبال، به آنها بپردازد.

مصاحبه‌ای که حتی در اوج بیماری حجازی، واکنش تند سایت‌های حکومتی را در پی داشت و رجا نیوز در یادداشتی صریح، به او اخطار داد که پای خود را از گلیمش دراز‌تر نکند.
XS
SM
MD
LG