لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۸

اعتصاب‌های دوروزه در یونان علیه طرح ریاضت اقتصادی


فرودگاه آتن که به خاطر اعتصاب‌ها از کار افتاده است. ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱.
فرودگاه آتن که به خاطر اعتصاب‌ها از کار افتاده است. ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱.
یونان روز سه‌شنبه بار دیگر با اعتصابی فراگیر روبه‌رو شد که از سوی اصناف این کشور و در اعتراض به طرح ریاضت اقتصادی دولت برگزار می‌شود.

این اعتصاب‌ها شامل خطوط هوایی، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها نیز می‌شود و صنف‌های کارگری از مردم خواسته‌اند در برابر پارلمان یونان تجمع کرده و تظاهرات کنند.

این اعتصاب‌ها قرار است روز چهارشنبه نیز ادامه یابند و پارلمان یونان قرار است در همین روز درباره طرح صرفه‌جویی ۲۸ میلیارد یورویی دولت این کشور تصمیم‌گیری کند.

اعتصاب عمومی ۴۸ ساعته در یونان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:26 0:00


اصناف یونان تلاش می‌کنند با اعتصاب خود که بخش خدمات و تولید یونان را به مدت ۴۸ ساعت فلج می‌کند نمایندگان پارلمان را وادار کنند به طرح ریاضت اقتصادی دولت رأی منفی دهند.
وزیر دارایی آلمان هشدار داده‌است که اگر پارلمان یونان به برنامه ریاضت اقتصادی رأی منفی دهد ثبات سراسر حوزه یورو به خطر می‌افتد.

در همین حال جورج پاپاندرئو، نخست‌وزیر یونان، با تکیه بر اکثریت نسبی هواداران خود در مجلس امیدوار است بتواند لایحه ریاضت‌های اقتصادی را به تصویب برساند.

در صورت رأی نیاوردن طرح صرفه‌جویی اقتصادی در پارلمان یونان، این کشور از کمک‌های مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول محروم خواهد شد.

بر اساس طرح ریاضت‌های اقتصادی یونان، دولت موظف است ۲۸ میلیارد یورو از طریق کاهش هزینه‌ها، افزایش مالیات‌ها، و برنامه‌های خصوصی‌سازی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

یونان تاکنون ۱۱۰ میلیارد یورو از بانک جهانی و اتحادیه اروپا وعده کمک دریافت کرده و به صورت مرحله‌ به مرحله آن را اخذ می‌کند.

با این حال این کمک نتوانست اقتصاد به شدت مقروض این کشور را سامان دهد و آتن نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یوروی دیگر درخواست کمک کرده‌است.

ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان هشدار داده‌است که اگر پارلمان یونان به برنامه ریاضت اقتصادی رأی منفی دهد «ثبات سراسر حوزه یورو به خطر می‌افتد.»
XS
SM
MD
LG