لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

پرونده استراوس کان برای «آزار جنسی» سه‌شنبه بسته می شود


 دومینیک استراوس کان، وزیر سابق اقتصاد فرانسه و رئیس پیشین صندوق بین‌المللی پول.
دومینیک استراوس کان، وزیر سابق اقتصاد فرانسه و رئیس پیشین صندوق بین‌المللی پول.
دادستان‌های دادگاه دومینیک استراوس کان، رییس پیشین صندوق بین‌المللی پول، می گویند انتظار می‌رود پرونده وی که به تعرض جنسی متهم شده است روز سه شنبه با تبرئه او مختومه اعلام شود.

به گفته این دادستان‌ها «دروغ‌های پیاپی» مستخدمه هتل که می‌گوید قربانی تعرض جنسی استراوس کان است، باعث شده تا تشخیص درست آنچه واقعاً رخ داده ناممکن شود.

دومینیک استراوس کان ۶۲ ساله و متأهل روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه به اتهام تعرض و تلاش برای تجاوز به یک مستخدمه اهل گینه در هتل «سوفیتل» نیویورک، بازداشت شد.

قضات دادگاه منهتن نیویورک روز سه‌شنبه گفتند که آزمایش های دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که میان این دو تماس جنسی صورت گرفته اما این لزوماً به معنی آن نیست که چنین تماسی اجباری بوده و حالت تعرض داشته‌است.
نفیستو دیالو، مستخدمه هتل، که استراوس کان را متهم به تعرض جنسی کرده‌است به همراه وکیل خود. ۲۲ اوت ۲۰۱۱.

به گفته این قضات، «دروغ‌ها و روایت‌های متضاد» نفیستو دیالو، مستخدمه ۳۲ ساله هتل «سوفیتل»، باعث شده تا اعتماد دادگاه به گفته‌های او سلب شود و دادستان‌ها «گناهکار بودن متهم را در حد یک شک معقول می‌دانند اما دیگر به این امر اطمینان ندارند.»

دومینیک استراوس کان، وزیر پیشین اقتصاد فرانسه و رییس پیشین صندوق بین‌المللی پول، از امیدهای رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه به شمار می‌رفت و حتی برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که در صورت شرکت در انتخابات، وی با اکثریت قابل توجهی از نیکولا سرکوزی پیشی خواهد گرفت.

«فرانسوآ هلند»، نامزد اصلی جناح چپگرا در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه‌های رادیویی این کشور گفت که در صورت مختومه شدن پرونده تعرض جنسی، استراوس کان ممکن است به سیاست فرانسه بازگشته و حتی برای انتخابات سال ۲۰۱۲ نامزد شود.

وی افزود که رییس پیشین صندوق بین‌المللی پول «توانایی‌هایی دارد که می‌تواند برای فرانسه سودمند باشد.»

اما یک نظرسنجی که در ماه ژوئیه منتشر شد نشان می‌دهد که دو سوم از مردم فرانسه علاقه‌ای به کاندیدا شدن دومینیک استراوس کان در انتخابات سال ۲۰۱۲ ندارند.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی دیگر پیش از آن در فرانسه نشان می‌دهد که بیشتر مردم فرانسه معتقدند آقای استراوس‌کان «قربانی یک توطئه» شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در آن نظرسنجی، در پاسخ به این سؤال که آیا دومینیک استراوس کان «قربانی یک توطئه» شده است، ۵۷ درصد از پاسخ‌ دهندگان، به این پرسش جواب «آری» و ۳۲ درصد پاسخ «نه» دادند و ۱۱ درصد نیز گفتند که نظری در این باره ندارند.

در همین حال ماه گذشته یک نویسنده فرانسوی نیز اعلام کرد که از دومینیک استراوس کان به اتهام «تعرض جنسی» شکایت می‌کند، ولی رییس پیشین صندوق بین المللی پول می‌گوید که اتهامات تریستان بانون «خیالی و دروغ» است و از وی شکايت خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG