لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۶

وزیر فرانسوی: ممکن است برای حرکت قطارها به زور متوسل شویم


رفتگران پاریس چند روز است که اعتصاب کرده‌اند و زباله‌ها از خیابان‌های این شهر جمع‌آوری نشده است.
رفتگران پاریس چند روز است که اعتصاب کرده‌اند و زباله‌ها از خیابان‌های این شهر جمع‌آوری نشده است.

تنها چند ساعت مانده به آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا در فرانسه، بسیاری از کارکنان سیستم قطار شهری و بین‌شهری این کشور همچنان در اعتصاب به سر می‌برند.

آلن ویدالیه، وزیر حمل و نقل فرانسه، روز جمعه، ۲۱ خرداد، به رادیو اوروپ۱ گفت که دولت از «هر روشی» برای جابه‌جایی طرفداران فوتبال استفاده خواهد کرد.

آقای ویدالیه هشدار داد که دولت فرانسه ممکن است برای این کار «دستور حرکت قطارها» را صادر کند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور، هم روز پنج‌شنبه هشدار داده بود که دولت «تمام اقدامات لازم» برای برگزاری منظم جام ملت‌های اروپا را انجام خواهد داد.

وزیر حمل و نقل فرانسه نیز با «بی‌معنی» خواندن ادامه اعتصابات گفت که «هر اقدامی که بخواهد این جشن بزرگ [جام ملت‌های اروپا] را تهدید کند، تحمل نخواهد شد».

مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، ساعت ۹ شب ۲۱ خرداد به وقت مرکز اروپا با بازی تیم‌های فرانسه و رومانی در استاد دو فرانس پاریس آغاز خواهد شد.

این در حالی است که نه تنها کارکنان سیستم قطار شهری فرانسه در اعتصابند، بلکه بسیاری از رفتگران پاریس هم روزهاست که به نشانه اعتراض دست از کار کشیده‌اند.

اعتصاب پرسنل شهرداری پاریس در حالی رخ داده که طغیان رودخانه سن در نقاط مختلف پایتخت فرانسه در روزهای اخیر، خیابان‌ها و معابر این شهر را سرشار از زباله کرده است.

ان ایدالگو، شهردار پاریس، در مصاحبه‌ای با تلویزیون ب.اف.ام فرانسه گفته که این زباله‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

فرانسه هفته‌هاست که به صحنه اعتصابات عمومی کارکنان بخش‌های مختلف خدماتی این کشور در اعتراض به اصلاحات جدید قانون کار این کشور تبدیل شده است.

نه اتحادیه‌های بزرگ کارگری مانند س.ژ.ت که اعتصابات را رهبری می‌کنند و نه دولت تاکنون از مواضع خود کوتاه نیامده‌اند.

قوانین فرانسه، حق اعتصاب را برای کارگران و سندیکاهای کارگری این کشور به رسمیت می‌شناسد.

XS
SM
MD
LG