لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

نیروی انتظامی: ۷۰۰ سایت همسریابی مسدود شدند


کمال هادیانفر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران (فتا) از «مسدود شدن بیش از ۷۰۰ سایت همسریابی» و «معرفی گردانندگان این سایت‌ها به محاکم قضایی» خبر داده است.

آقای هادیانفر، ادعای «مهر تایید مراجع تقلید بر فعالیت سایت‌های همسریابی» در ایران را تکذیب کرده و در عین حال گفته که فقط وزارت ورزش و جوانان است که می‌تواند مجوز فعالیت این سایت‌ها را صادر کند.

رئیس پلیس فتا گفته که «تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و هتک حیثیت مرتبط با ثبت‌نام در سایت‌های همسریابی در پلیس فتا، گواه غیرقانونی بودن فعالیت و انگیزه فعال شدن اینگونه سایت‌ها» است.

این در حالیست که در فروردین سال جاری، رئیس اداره «سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی» وزارت کشور از آمادگی این وزارتخانه برای اهدای مجوز به سایت‌های همسریابی در ایران خبر داد.

اسماعیل کوچکیان این سخنان را در «نشست هم‌اندیشی سایت‌های همسرگزینی» بیان کرده بود.

آقای کوچکیان گفته بود که «نباید مانع فعالیت‌ سایت‌های همسریابی شد» و باید آنها را «در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد» تعریف کرد و «تخصص‌های مورد نیاز را به آنها ارائه دهیم».

حسین بزرگمنش٬ نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست اعلام کرد که این وزارتخانه هر هفته به طور متوسط دو یا سه درخواست برای کسب مجوز فعالیت سایت‌های همسریابی دریافت می‌کند.

سال گذشته، گروه فرهنگی و مذهبی «تبيان» در قم هم اعلام کرد که سايتی برای همسريابی و با عنوان «سامانه همسان گزینی» تاسيس کرده تا «خلاء ايجاد تشکيل خانواده و ازدواج» در جامعه را پر کند.

رئیس پلیس فتای ایران گفته که این سایت «تنها» سایت همسریابی است که «با رویکردی خاص برای تسهیل ازدواج جوانان» از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت گرفته است.

آقای هادیانفر گفته که روش فعالیت این سایت بدین گونه است که «دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی‌کند بلکه واسطه‌های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در این سایت فعالیت می‌کنند؛ این افراد اطلاعاتی که از دختران و پسران به منظور همسریابی در اختیارشان گذاشته‌اند را به اشتراک می‌گذارند».

XS
SM
MD
LG