لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۲

آمادگی پوتین برای ارائه متن مذاکرات ترامپ و لاوروف به کنگره آمریکا


ولادیمیر پوتین، جنجال‌ها درباره «درز اطلاعات محرمانه» از جانب دونالد ترامپ به سرگی لاوروف را «شیزوفرنی سیاسی» توصیف کرد.
ولادیمیر پوتین، جنجال‌ها درباره «درز اطلاعات محرمانه» از جانب دونالد ترامپ به سرگی لاوروف را «شیزوفرنی سیاسی» توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، می‌گوید که کشورش آماده است تا در صورت موافقت دولت آمریکا، متن گفت‌وگوی هفته گذشته میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در اختیار کنگره ایالات متحده قرار دهد.

آقای پوتین، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در نشست خبری مشترک با پائولو جنتینولی، نخست وزیر ایتالیا، گفت: «ما آماده‌ایم در صورت موافقت دولت آمریکا، متن گفت‌وگوها را در اختیار کنگره و سنای این کشور قرار دهیم».

رئیس جمهور روسیه، درز «اطلاعات محرمانه» توسط رئیس جمهور آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور را تکذیب کرد و به کنایه گفت: «من باید لاوروف را توبیخ کنم که چرا این اطلاعات محرمانه را به من یا به سرویس‌های اطلاعاتی ما منتقل نکرده است».

ولادیمیر پوتین، جنجال‌ها درباره «درز اطلاعات محرمانه» از جانب دونالد ترامپ به سرگئی لاوروف را کم‌اهمیت توصیف کرد و افزود که به باور او ایالات متحده در دوره‌ای از «روان‌گسیختگی سیاسی» به‌سر می‌برد.

پیشتر برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که دونالد ترامپ در دیدار اخیرش با وزیر امور خارجه روسیه، «اطلاعات بسیار محرمانه‌ای» را در اختیار سرگئی لاوروف قرار داده است. اما کاخ سفید این گزارش‌ها را رد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در توئیتر خود نوشت که «حقایقی مربوط به تروریسم و امنیت خطوط هوایی» را در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه مطرح کرده است.

آقای ترامپ تاکید کرد که به عنوان رئیس جمهور «حق مسلم» طرح این مسائل را داشته است.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این اطلاعات از جانب اسرائیل به آمریکا ارائه شده و مربوط به عملیات گروه حکومت اسلامی (داعش) است.

XS
SM
MD
LG