لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

دستگیری یک زن به اتهام «اقدامات تروریستی» در فرودگاه لندن؛ بسیج ارتش در بلژیک


از فرودگاه‌های لندن
از فرودگاه‌های لندن

در ادامه اقدامات ضد تروريستی کشورهای اروپايی، پليس لندن زنی ۱۸ ساله را در يکی از فرودگاه‌های اين شهر به اتهام آماده شدن برای انجام اقدامات تروريستی و عضويت در تشکيلات غير قانونی بازداشت کرده است. ارتش بلژیک نیز برای تامین امنیت بیشتر به خیابان‌ها آمده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، بيانيه پليس لندن می‌گويد که اين زن، جمعه ۲۶ دی و هنگامی که از پروازی در فرودگاه استانستد پياده شد، بازداشت کرده است.

بازداشت اين زن ۱۸ ساله به تحقيقات قبلی که به دستگيری مردی ۲۱ ساله در ماه اکتبر سال گذشته منجر شد، مرتبط عنوان شده است.

اين زن که مشخصات و جزئيات بيشتر درباره پرونده‌اش اعلام نشده، به يک پاسگاه پليس لندن منتقل شده و هم‌اکنون در بازداشت است.

انگلستان از ماه اوت سال گذشته ميلادی، سطح امنيتی را برای مواجهه با جهادگرايان اسلامی که از عراق و سوريه به اين کشور باز می‌گردند، افزايش داده است.

فرانسه، بلژيک و آلمان نيز طی روزهای گذشته حدود ۳۰ مظنون به عضويت در گروه‌هايی مانند حکومت اسلامی و القاعده و یا مظنون به هواداری از این گروه‌ها را بازداشت يا به قتل رسانده‌اند.

خبرگزاری آلمان گزارش داده که سه نفر ديگر نيز در ساعات پايانی جمعه و به اتهام تهديد پليس در بروکسل، پايتخت بلژيک، دستگير شده‌اند.

دو فرانسوی نيز در يمن به اتهام ارتباط با القاعده توسط سرويس امنيتی يمن بازداشت شده‌اند.

بلژيک که پنجشنبه شب گذشته، بزرگترين عمليات ضد تروريستی تاريخ خود را انجام داد، از شنبه، صدها سرباز ارتش را نيز برای حفاظت از اماکن عمومی بسيج کرده است.

وظيفه اين ۳۰۰ سرباز، کمک به نيروهای پليس برای تامين امنيت مقر سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو)، اتحاديه، کميسيون و پارلمان اروپا، سفارت اسرائيل و مکان‌های مقدس يهوديان و ديگر اهداف بالقوه تروريستی است.

سربازان ارتش بلژيک دست‌کم تا پنجشنبه در اين عمليات مشارکت خواهند داشت تا دولت درباره نحوه ادامه اقدامات امنيتی تصميم‌گيری کند.

XS
SM
MD
LG