لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۷

سیل و توفان در مناطق مختلف ایران؛ دست‌کم دو کودک قربانی شدند


گل و لای ناشی از سیل در ایلام
گل و لای ناشی از سیل در ایلام

بارندگی و طغیان رودخانه‌ها و نهر‌ها در نقاط مختلف ایران، خسارات و تلفاتی بر جای گذاشته است.

فرماندار شهرستان رودان در استان هرمزگان، چهارشنبه ۲۰ آبان، به خبرگزاری ایسنا گفته که یک پسربچه بر اثر طغیان رودخانه و انحراف خودرو در مسیر فرعی محور کهنوج به رودان کشته شده است.

احمد محمودی از «خسارت میلیاردی» سیل و بارندگی در این شهرستان خبر داده است.

مدیرکل امور عشایر استان لرستان نیز گفته است که بارندگی‌های اخیر باعث وقوع سیل در برخی مناطق این استان شده و خساراتی به کشاورزان و عشایر وارد کرده است.

حاجی مراد بیرانوند از توزیع سه هزار لیتر نفت سفید بین عشایر لرستان برای جلوگیری از قطع درختان توسط آن‌ها با هدف مقابله با سرما خبر داده است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم از مفقود شدن چهار نفر در سیل شهرستان تایباد خبر داده است.

این سازمان افزوده که تا ساعت هشت صبح پنجشنبه، به ۳۶۰۰ نفر در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، قزوین، هرمزگان و یزد امدادرسانی شده و ۱۷۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

فرماندار منوجان در استان کرمان هم از مرگ یک دختر ۱۱ ساله به علت ریزش منزل مسکونی و در پی بارش شدید باران چند روز اخیر در این شهرستان خبر داده است.

خبرگزاری جمهوی اسلامی (ایرنا) گزارش داده که راه ارتباطی ۱۱ روستا از توابع استان کرمان به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است.

تعدادی از مدارس در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و فارس نیز تعطیل شده‌اند.

بارش سیل آسای باران و توفان در کیش نیز خسارات زیادی بر جا گذاشته اما رئیس ستاد بحران گفته که جزیره تلفات جانی نداشته است.

XS
SM
MD
LG