لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

نمایندگان مجلس: وزیر آموزش و پرورش به زودی استیضاح می‌شود


علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش
علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش

يک نماينده مجلس شورای اسلامی گفته است که «با توجه به عملکرد وزير آموزش و پرورش و اين که توقع فرهنگيان و دانش‌آموزان برآورده نشده»، علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش «به زودی» استيضاح خواهد شد.

سيدمهدی موسوی‌نژاد که از نمايندگان اصولگرای مجلس است، شنبه ۱۵ اسفند، به خبرگزاری فارس گفته است که تعدادی از نمايندگان اصلاح‌طلب نيز طرح استيضاح آقای فانی را امضا کرده‌اند.

به گفته آقای موسوی‌نژاد، تاکنون ۴۴ امضا برای استيضاح جمع‌آوری شده و تعداد امضاها «هر روز» بيشتر می‌شود.

نماينده دشتستان، «عدم تعيين تکليف معلمان حق‌التدريس، نهضتی و قراردادی» و «پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان» را از ديگر محورهای اين استيضاح دانسته و ابراز اطمينان کرده است که استيضاح وزير آموزش و پرورش «صد در صد» رای می‌آورد.

عزت‌الله يوسفيان مولا، يکی ديگر از نمايندگان مجلس هم به ايلنا گفته که تعداد امضاهای اين استيضاح «در تعطيلات مجلس در حال افزايش است و استيضاح‌کنندگان نيز برای مطرح کردن اين استيضاح جدی هستند.»

به گفته او، استيضاح علی‌اصغر فانی «به هيچ عنوان سياسی نيست»، چنان‌چه تعدادی از اصلاح‌طلبان نیز آن را امضا کرده‌اند و «نمايندگان به صورت جدی از انتصابات وزير آموزش و پرورش ناراضی هستند.»

در صورت استيضاح علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش، او دومين وزير کابينه حسن روحانی خواهد بود که توسط مجلس نهم شورای اسلامی استيضاح می‌شود.

پيش از اين، رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فناوری نيز توسط نمايندگان استيضاح و برکنار شده بود.

علی‌اصغر فانی، هفته گذشته در برنامه شب آفتابی تلويزيون حکومتی ايران، با بيان اينکه «آموزش و پرورش تا کيفيت قابل قبول فاصله دارد»، خواستار حمايت دولت و مجلس شورای اسلامی از خود و اين وزارتخانه شده بود.

XS
SM
MD
LG