لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۶

شمار تلفات تازه‌ترین حادثه راهیان نور به ۱۱ نفر رسید


معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش تعداد قربانیان حادثه واژگونی یک اتوبوس راهیان نور به ۱۱ نفر خبر داد.

یک روز پس از این حادثه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از سفرهای راهیان نور به عنوان کاری «عاقلانه، درست و بسیار پسندیده» نام برد.

ایرج نظری، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز، روز چهارشنبه، ششم فروردین، به خبرگزاری مهر گفت که جز این ۱۱ نفر، ۱۹ نفر نیز به علت شدت جراحات وارده در چند بیمارستان‌ اهواز بستری شد‌ه‌ و هشت نفر هم در بیمارستان سوسنگرد به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌آند.

آقای نظری همچنین از انتقال تمام مجروحان به کرمان با هواپیما برای انجام مراحل درمانی آنها در حضور خانواده‌ها و نزدیکان آنان خبر داده است.

جدید‌ترین مورد از واژگونی یک دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور روز سه‌شنبه، پنجم فروردین، در استان خوزستان رخ داد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره این حادثه گفت که ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، یک دستگاه اتوبوس راهیان نور که از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بود در ۱۵ کیلومتری خط مرزی طلائیه استان خوزستان در جاده فرعی واژگون شد.

یک روز پس از این حادثه، رهبر جمهوری اسلامی با سفر به مناطق شرقی رود کارون در استان خوزستان، خطاب به مردم ایران گفت که «حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید» و از کاروان‌های راهیان نور به عنوان «کار بسیار پسندیده، درست و عاقلانه‌اى که ملت ایران می‌کند» نام برد.

طلائیه روستایی است در غرب استان خوزستان در نزدیکی مرز عراق. این روستا در دهستان بنی صالح از بخش هویزه شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.

طلائیه در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ توسط ارتش عراق اشغال شد و تا پایان جنگ هشت ساله نیز در اختیار عراق باقی ماند.

اتوبوس‌های کاروان راهیان نور که نیروی بسیج ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد بار‌ها حادثه‌آفرین شده‌اند، امری که در ‌‌نهایت به مرگ ده‌ها سرنشینان آن انجامیده است.

از نمونه‌های آن، رویدادی است که پاییز سال ۱۳۹۱ در استان چهارمحال و بختیاری رخ داد و به مرگ ۲۶ دانش‌آموز دختر انجامید.

این رویداد موج انتقادات را متوجه سازمان بسیج دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش کرد چنان‌ که گفته می‌شد دانش‌آموزان به اجبار برای گذراندن واحد درسی آمادگی دفاعی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند، اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش این مسئله را تکذیب کردند.

در عین حال ایران از کشورهایی است که بالا‌ترین میزان تلفات جاده‌ای را دارد و این تلفات در تعطیلات نوروز اوج می‌گیرد.
XS
SM
MD
LG