لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۳

حادثه برای کاروان راهیان نور: ۹ قربانی دیگر


اتوبوس کاروان راهیان نور از استان کرمان عازم خوزستان بود که در محور طلائیه دچار سانحه شد
اتوبوس کاروان راهیان نور از استان کرمان عازم خوزستان بود که در محور طلائیه دچار سانحه شد
واژگونی اتوبوس کاروان راهیان نور در استان خوزستان به مرگ دست‌کم ۹ نفر و جراحت بیش از ۳۰ نفر دیگر انجامید.

رسانه‌های داخلی روز سه‌شنبه، ۵ فروردین از واژگونی یک دستگاه اتوبوس راهیان نور در محور طلائیه استان خوزستان خبر دادند، اما به نظر می‌رسد که در فاصله یک روز تعداد قربانیان این حادثه افزایش یافته است.

در آخرین گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، تعداد کشته‌شدگان این رویداد ۹ نفر ذکر شده است در حالی که گزارش‌های پیشین این رسانه و خبرگزاری مهر بیان می‌کرد که این تصادف به مرگ ۶ نفر انجامیده است.

این اتوبوس از استان کرمان عازم خوزستان و مناطقی بود که در جنگ هشت ساله ایران و عراق شاهد رویارویی نیروهای طرفین بود، اما در نهایت دچار سانحه شد.

علت این سانحه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما خبرگزاری مهر بحث «سرعت اتوبوس» را مطرح کرده و احتمال داده است که این سرعت بالا باعث واژگونی اتوبوس شده باشد.

اتوبوس‌های کاروان راهیان نور که نیرهای بسیج ایران مسئولیت آن را بر عهده دارند بارها حادثه‌آفرین شده‌اند، امری که در نهایت به مرگ ده‌ها سرنشینان آن انجامیده است.

از نمونه‌های آن، رویدادی است که پاییز سال ۱۳۹۱ در استان چهارمحال و بختیاری رخ داد و به مرگ ۲۶ دانش‌آموز دختر انجامید.

این رویداد موج انتقادات را متوجه سازمان بسیج دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش کرد چنان‌که گفته می‌شد دانش‌آموزان به اجبار برای گذراندن واحد درسی آمادگی دفاعی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند، اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش این مسئله را تکذیب کردند.

در عین حال ایران از کشورهایی است که بالاترین میزان تلفات جاده‌ای را دارد و این تلفات در تعطیلات نوروز اوج می‌گیرد.

ایرنا تنها در طول ۲۴ ساعت اخیر چندین مورد تصادف منجر به مرگ‌ و میر گزارش داده است که از جمله آنها تصادف در محور ماهشهر – آبادان بوده که چهار قربانی گرفته است.

خبرگزاری مهر نیز روز سه‌شنبه از واژگی یک دستگاه مینی‌بوس در قزوین خبر داد که ۱۲ مصدوم بر جای گذاشته است.

با این حال آخرین آمار نیروی انتظامی ایران حکایت از آن دارد که تصادفات جاده‌ای در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال به نسبت سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.
XS
SM
MD
LG