لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

حادثه قطار زاهدان- تهران «۳۰ کشته و زخمی» برجای گذاشت


عکسی که خبرگزاری ایسنا در ارتباط با این خبر منتشر کرده است.
عکسی که خبرگزاری ایسنا در ارتباط با این خبر منتشر کرده است.
جمعه‌شب، ۱۹ آبان‌ماه، در اثر خروج قطار مسافربری مسیر زاهدان- تهران از ریل و سقوط آن در دره‌، «۴ تن کشته و ۲۶ تن مجروح» شدند. این حادثه در نزدیکی یزد رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قطار زاهدان- تهران با ۳۲۴ مسافر، حوالی نیمه‌شب ۱۹ آبان‌ماه و ۱۵ دقیقه پس از حرکت از ایستگاه یزد، در مسیر موقت ریلی در نزدیکی شهرستان صدوق از ریل خارج شده و دو واگن مسافری و یک واگن مولد برق آن در دره‌ای کوچک سقوط کرد‌ه‌اند.

به گفته حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمد، در مجموع «۳۱ تن» در واگن‌های حادثه دیده حضور داشتند که «چهار تن» از آنان، سه کارمند شرکت راه‌آهن و یک مسافر، کشته، «۲۶ تن» مصدوم شده‌اند و به یک تن نیز آسیبی نرسیده است.

غضنفر فولادی، سرپرست معاونت بخش مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، گفته است که مسافر کشته شده خانمی ۷۰ ساله بود. همچنین به گفته مهر مجروحان حادثه به بیمارستانی در شهر یزد منتقل شده‌اند و حال آنها رضایت‌بخش گزارش شده است.

آقای فولادی در گفت‌وگو با مهر علت احتمالی حادثه را سرعت بالای قطار عنوان کرده است. وی با اظهار این‌که به دلیل در جریان بودن ساخت پل در مسیر اصلی زاهدان- تهران، مسیر فرعی‌ای برای قطارها در نظر گرفته شده، گفت: «به دلیل این‌که مسیر موقتی است، قطار باید با تقلیل سرعت از آن عبور کند.»

به دنبال وقوع این سانحه خط راه‌ آهن یزد- تهران به مدت ۱۱ ساعت مسدود بود. این مسیر صبح روز شنبه، ۲۰ آبان‌ماه، باز شد.

حادثه قطار زاهدان- تهران در حالی رخ داده است که ۱۸ آبان‌ماه نیز بر اثر واژگونی اتوبوس «راهیان نور» حامل دانش‌آموزان دختر شهرستان سبزوار در جاده شاهرود، دو تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG