لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

واژگونی اتوبوس زائران کربلا در استان فارس دستکم ۲۴ کشته برجای گذاشت


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
واژگون شدن یک اتوبوس حامل زائران ایرانی که از عراق باز می‌گشتند، روز یکشنبه دستکم ۲۴ کشته بر جای گذاشت. به گفته پلیس راه، بر اثر این سانحه که در استان فارس رخ داده است ۱۷ تن دیگر نیز «به شدت» مجروح شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این اتوبوس که با ۴۱ مسافر در مسیر بازگشت از کربلا و عازم «حاجی آباد» در استان هرمزگان بود، در نزدیکی شیراز واژگون شد و رییس پلیس راه‌های استان فارس، علت این حادثه را «ناتوانی راننده در کنترل خودرو به علت تجاوز از سرعت مطمئنه» اعلام کرده است.

احمد احمدی، رییس پلیس راه‌های فارس در خصوص این سانحه گفته است: «در این حادثه که صبح امروز بر اثر واژگونی اتوبوس حامل زائران کربلا رخ داد، ۱۹ نفر از هم وطنانمان در دم جان باختند و ۲۳ نفر دیگر به شدت مجروح و راهی بیمارستان شدند که در مسیر پنج نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، احمد احمدی گفته است که این حادثه ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد در جاده شیراز- کازرون و در حدود ۵۰ کیلومتری شهر شیراز رخ داده است.

مجروحان واقعه برای مداوا به بیمارستان‌های شیراز منتقل شده‌اند.

در عین حال واحد مرکزی خبر در گزارش‌های مختلف از کشته شدن «۱۳» تن دیگر در ۷۲ ساعت گذشته خبر داده است.

به گفته واحد مرکزی خبر، روز ۱۲ شهریورماه، «دو تن» از جمله یک دختربچه «یک و نیم ساله» بر اثر تصادف در محور بیرجند- قاین جان خود را از دست دادند.

صمد اسفندیاری، معاون عملیات پلیس راه کشور نیز روز ۱۲ شهریور، در توضیح مهم‌ترین سوانح جاده‌ای ۲۴ ساعت گذشته در ایران از مرگ «سه تن» در استان خوزستان و جان باختن «سه‌ تن» دیگر در استان یزد خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین در روزهای جمعه و شنبه، ۱۰ و ۱۱ شهریورماه، «سه تن»‌ در محور دیلم- بهبهان، «یک نفر» در مازندران و «یک تن» دیگر در محور نقده- مهاباد، در اثر تصادف جان باخته‌اند.

در همین زمینه به گزارش روز ۱۲ شهریورماه روزنامه شرق، مدیرعامل ستاد دیه کشور گفته است که ایران از نظر تعداد کشته‌ها و مجروحان حوادث رانندگی دنیا به «رتبه اول» صعود کرده است.

این روزنامه همچنین تأکید کرده است: این آمار در حالی ارائه می‌شود که «طی ماه های اخير فرماندهان ارشد پليس کشور سياست‌های خود در کاهش تلفات جاده‌ای را بسيار مثبت ارزيابی کرده» و حتی رييس پليس راهور نيروی انتظامی گفته بود «آمار کاهش تلفات ايران در سطح جهان بی نظير است».

به گفته روزنامه شرق، هم اکنون سالانه «۲۰ هزار تن» در ایران بر اثر تلفات جاده‌ای جان می‌بازند. برخی گزارش‌ها این آمار را بالاتر می دانند و از تلفات سالانه «۲۵ تا ۲۷ هزار تن» در اثر سوانح جاده‌ای در ایران خبر می‌دهند.
XS
SM
MD
LG