لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

۲۶ دانش‌آموز بر اثر تصادف رانندگی در چهار‌ محال و بختياری کشته شدند


خبرگزاری های ايران گزارش داده اند که بر اثر واژگونی يک دستگاه اتوبوس در محور لردگان به خوزستان که حامل دانش آموزان بوده است ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۳ نفر ديگر زخمی شدند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، به نقل از مديرکل مديريت بحران چهار محال و بختياری گزارش داده که اين حادثه جمعه شب رخ داده است و ۲۶ نفر از دانش آموزان شهرستان بروجن در جريان آن کشته شدند.

ستار فرهادی گفته است که بلافاصله پس از اين حادثه ۲۰ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شده و پيکر دانش آموزان جان باخته نيز به اين شهرستان منتقل شده است.

واحد مرکزی خبر نيز گفته است که اين اتوبوس حامل دانش آموزان دختر بوده است.

محمدرضا مهماندار، رييس پليس راهنمايی و رانندگی ايران، روز شنبه، ۲۹ مهرماه، به راديو دولتی ايران گفت که راننده اين اتوبوس به دليل سرعت زياد در هوای بارانی کنترل خودرو را از دست داده بود.

وی گفته است که در اين حادثه ۲۳ نفر نيز زخمی شده اند که به سرعت به بيمارستان منتقل شده اند.

برخی گزارش ها حاکی است که در اين حادثه ۱۸ نفر زخمی شده اند.

صمد اسفندیاری، معاون عملیات پلیس راه کشور، در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفته است: «با توجه به لغزنده ‌بودن جاده و واژگونی اتوبوس در گل در حال حاضر کارشناسان به دنبال یافتن دستگاه GPS این اتوبوس هستند و اطلاعات تکمیلی در خصوص این حادثه موکول به تکمیل تحقیقات است.»

گزارش ايرنا می افزايد که اتوبوس حامل دانش آموزان شهرستان بروجن هنگام بازگشت از مناطق جنوبی ايران در محور لردگان به «دهدز» دچار حادثه شده است. اين دانش آموزان برای بازديد از مناطق جنگی و تحت عنوان کاروان «راهيان نور» عازم مناطق جنوبی ايران شده بودند.

شهرستان بروجن با ۱۱۹ هزار نفر جمعيت در ۶۰ کيلومتری شهرکرد، مرکز چهار محال و بختياری، واقع شده است.

گزارش های ديگر خبرگزاری های ايران حاکی است که در شبانه روز گذشته سه نفر نيز در محور قائن به گناباد و يک نفر نيز در محور اصفهان- شهرضا بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست داده اند.

ايران يکی از پرتلفات ترين کشورهای جهان از نظر حوادث رانندگی است و سالانه ۴۰۰ هزار تصادف در اين کشور رخ می دهد که بيش از ۲۰ هزار کشته بر جای می گذارد.

عمده دليل اين تصادفات به دليل سرعت غير مجاز، ايمن نبودن و کيفيت پايين خودروهای توليد داخل، ناديده گرفتن مقررات رانندگی و همچنين نا امن بودن بسياری از جاده های ايران بويژه در مناطق کوهستانی است.

سازمان پزشکی قانونی کشور در اسفندماه پارسال گزارشی درباره «شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در دهه ۸۰ » منتشر کرد و خبر داد که بيش از «۲۴۱ هزار ايرانی» در دهه هشتاد در تصادف رانندگی کشته شده اند.

احمد شجاعی، رييس اين سازمان گفته بود که «حدود ۵۵ درصد مرگ‌های غيرطبيعی کشور در دهه ۸۰ مربوط به مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی است» و «بيشترين تلفات در اين دهه مربوط به سال ۱۳۸۴ با ۲۷ هزار و ۷۵۵ نفر بوده است.»
XS
SM
MD
LG