لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران از آزمایش «پهپاد انتحاری» خبر داد


احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران
احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از آزمایش «پهپادهای انتحاری» در یک رزمایش در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی، روز جمعه، دوم خرداد، گفت که ارتش جمهوری اسلامی در سال جاری یک «رزمایش تخصصی پهپاد» برگزار خواهد کرد که در آن علاوه بر «دریافت تصاویر آن‌لاین و پهپاد حامل سلاح که توانایی شلیک موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا» را دارند، نوعی از «پهپاد انتحاری» نیز آزمایش خواهد شد.

آقای پوردستان اول شهریورماه نیز از دستیابی ایران به «پهپادهای پیشرفته‌ای که قابلیت انتحاری دارند» خبر داده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته بود که «این پهپاد‌ها قابلیت انتحاری دارند و می‌توانند به اهداف از پیش تعیین شده چه اهداف پروازی و چه اهداف زمینی مثل تانک و تاسیسات، مانند یک بمب متحرک عمل کرده و اهداف را مورد اصابت قرار دهند».

نیروهای نظامی ایران در سال‌های اخیر مدعی طراحی و تولید انواع مختلفی از پهپاد با قابلیت‌های مشترک یا متفاوت شده‌اند.

جمهوری اسلامی می‌گوید در ساخت پهپاد‌ها یا‌‌ همان هواپیماهای بدون سرنشین که از راه دور هدایت می‌شوند، به خودکفایی رسیده‌ است.

تلویزیون حکومتی ایران در سال ۹۲ فیلمی کارتونی و شبیه‌سازی‌شده از حمله پهپادهای ایرانی به اسرائیل و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه پخش کرد که با واکنش رسانه‌های بین‌المللی مواجه شد.

پیشتر رهبر جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، در بازدید از برخی پروژه‌های موشکی سپاه پاسداران گفته بود که نیروی هوافضای سپاه باید جنگ‌افزارهای موشکی و نظامی خود را به تولید انبوه برساند.
XS
SM
MD
LG